خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس فتا استان خبر داد؛

کلاهبرداری با سیمکارت سرقتی و کارت‌های بانکی اجاره‌ای/ متهم در مشهد دستگیر شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۳۵۴۴

رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی از شناسایی و دستگیری فردی خبر داد که با سیمکارت سرقتی و کارت‌های بانکی اجاره‌ای کلاه خیلی‌ها را برداشته است.

به گزارش ایلنا از مشهد، سرهنگ جواد جهانشیری، رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی در تشریح خبر گفت: با توجه به وقوع چند فقره کلاه‌برداری و ارجاع پرونده‌های آن‌ها به پلیس فتا در خصوص واریز بیعانه و خرید کالا از سایت آگهی‌محور دیوار، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت.

سرهنگ جهانشیری ادامه داد: در تمامی پرونده‌های متشکله افراد بدون توجه به هشدارهای سایت دیوار و توصیه‌های پلیس، پس از رؤیت کالای مدنظر برای به فروش نرفتن آن کالا توسط فروشنده، اقدام به دریافت شماره حساب و واریز وجه می‌کنند.

رئیس پلیس فتا خراسان رضوی ادامه داد: در بررسی مستندات ارائه شده مشخص شد باز هم مالباخته‌ها در این سلسله پرونده‌های کلاه‌برداری از ۳۰۰ هزار تومان تا ۳میلیون تومان به حساب‌های اعلام شده از سوی فرد کلاهبردار واریز کرده‌اند.

این مقام انتظامی افزود: کارشناسان پلیس فتا به دنبال جست‌وجوی هویت و ردی از متهم یا متهمان و برای کشف ابعاد مخفی این پرونده، بررسی‌های خود را آغاز کردند و در ادامه با پی‌جویی‌های فنی و پلیسی، سرنخ‌هایی از شگرد مجرمانه استفاده شده در این پرونده کشف شد.

جهانشیری ادامه داد: در جریان رسیدگی به پرونده مشخص شد شماره تماسی که به وسیله آن مجرم اقدام به درج آگهی غیرواقعی در سایت دیوار کرده، مربوط به فردی است که گوشی وی مدتی پیش توسط سارقان به سرقت رفته و صاحب گوشی متأسفانه اهمال کرده و پس از سرقت گوشی برای غیرفعال کردن سیمکارت اقدامی نکرده است.

وی افزود: تحقیقات کارشناسان پلیس فتا مشخص کرد که دلیل اصلی بی‌توجهی مالک سیمکارت به ماجرا، اعتباری بودن سیمکارت بود و او تصور می‌کرد پس از اتمام شارژ، دیگر هیچ‌کس از آن استفاده نخواهد کرد که متأسفانه این‌گونه نبود.

رئیس پلیس فتا استان تصریح کرد: کارشناسان پلیس فتا پس از بررسی‌های لازم موفق به شناسایی هویت و محل اختفای متهم پرونده شده و با هماهنگی مقام قضایی، وی را دستگیر کردند. با توجه به تعداد کارت‌های بدست آمده از محل اختفای این فرد مشخص شد وجوه کلاه‌برداری شده توسط کارت‌های اجاره‌ای از چرخه کلاه‌برداری خارج و پولشویی صورت می‌گرفت. تحقیقات درباره تعداد و میزان دقیق کلاه‌برداری‌های صورت گرفته و شناسایی دامنه آن در جریان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز