خبرگزاری کار ایران

بیش از ۶٧٠ هزار نفر در روستاهای خراسان رضوی بیمه ندارند

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۴۳۴۷

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر خراسان رضوی گفت: در استان در مجموع ۶٧۶ هزار و ٩٨٣ نفر جمعیت روستایی فاقد بیمه داریم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، محمود کاظمی در جمع خبرنگاران گفت: صندوق اجتماعی روستائیان یکی از ۴ صندوق بیمه پایه کشور است. بزرگترین صندوق، در اختیار تأمین اجتماعی است و بعد از آن بازنشستگی و نیروهای مسلح قرار دارند و همچنین جوان ترین صندوق، بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر است.

وی با بیان اینکه اصل ٢٩ قانون اساسی به طور مشخص وظیفه دولت دانسته تا خدمات بیمه ای را برای مردم فراهم کند، افزود: گروه های هدف ما کارفرمای مشخصی ندارد و عملا دولت کارفرما است و ۷۰ درصد مبلغ حق بیمه این افراد توسط دولت پرداخت می شود. همچنین از مزایای بیمه اجتماعی روستائیان این است که روش اجرا را بیمه گذار مشخص می کند که امر بسیار مهمی است.

کاظمی ادامه داد: حوزه درمان افراد به سازمان بیمه سلامت واگذار گردیده و  همچنین تعهدات بلندمدت تامین اجتماعی را در این صندوق در حال دنبال کردن هستیم. همچنین افراد می توانند سوابق بیمه ای خود را نیز در این صندوق تجمیع کنند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر خراسان رضوی اظهار داشت: این استان بیشترین جمعیت مشمول صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر را در کشور دارد. بعد از ١٧ سال فعالیت که کار را به مردم واگذار کردیم، هیچگونه تشکیلات اداری در شهرستان نداریم و کارگزاران صندوق در سطح این شهرستان ها در حال پیگیری امورات بیمه ای مردم هستند.

وی گفت: یکی از سیاست هایی که در سال های اخیر پیگیری کردیم بحث دولت الکترونیک بود که فرد فقط در زمان ثبت نام مراجعه حضوری داشته باشد و این میزان به حداقل برسد. همچنین بحث تجلیل از مستمری بگیران صندوق را در دستور کار داشته ایم. برپایی میزهای خدمت در روستا با کمک دهیاران، حضور در برنامه های رسانه ای و شبکه اینترنتی  و همچنین حضور در نماز جمعه از دیگر برنامه های مورد نظر همزمان با روز روستا است.

وی تصریح کرد: در استان در مجموع ۶٧۶ هزار و ٩٨٣ نفر جمعیت روستایی فاقد بیمه داریم. براساس آخرین آمار، ١٩١ هزار و ٩٠٠ نفر عضو صندوق در استان هستند که حدود ١١٠ هزار نفر از این افراد بیمه شده فعال هستند. 

کاظمی بیان داشت: در شهرستان های زاوه، صالح آباد، باخرز و سرخس کمترین پوشش بیمه را داریم. ضریب پوشش بیمه ای قابل قبولی در استان نیست و باید با همت دستگاه های مربوطه باید این حوزه بهتر شود و گاهی عدم اطلاع رسانی باعث این کمبود ضریب می شود.

وی با اشاره به اینکه ۵٣ درصد سهام فولاد خراسان مربوط به صندوق روستائیان است گفت:  قطعا پرداخت بدهی صندوق از سمت دولت می تواند کمک زیادی به ما در حوزه سرمایه گذاری برای مردم کند. 

وی همچنین گفت: طرح بیمه درمان تکمیلی مستمری‌بگیران و پرداخت تسهیلات بدون بهره و افزایش صد درصدی حق الزحمه کارگزاران در بازه زمانی ١۵ مهر الی ١۵ آبان ماه در شهرستان ها، نیز از اقداماتی است که در روزهای آینده رونمایی خواهد شد. همچنین تفاهم نامه متعددی صورت گرفته که براساس آن سازمان امور عشایری، صنایع دستی و قالیبافان، کارگران ساختمانی، مربیان قرآنی نیز از گروه های هدف جدید صندوق هستند. 

 وی در خصوص میزان پرداخت مستمری در استان نیز گفت: در استان خراسان رضوی در شهریور ماه ١١ میلیارد و ۵٠٠ میلیون تومان مستمری پرداخت شده است که این مبلغ قبل از ۴٠ درصد افزایش حق مستمری بوده است. میزان مبلغ پرداختی اشخاص به صندوق، سالی ۶٠٠ الی ١ میلیون و ۵٠٠ هزار تومان است. همچنین امکان پرداخت اقساطی نیز وجود دارد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز