خبرگزاری کار ایران

مدیرکل ارشاد اسلامی خراسان رضوی:

رونق صنعت چاپ در گرو اجماع و اتحاد رویه دستگاه‌های حمایتی است

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۳۵۴۱

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: در استان به دنبال تدوین بسته حمایتی ویژه‌ای هستیم که به برکت مرز مشترک با همسایگان شرقی و سهولت صادرات به کشورهای آسیای میانه، صنعت چاپ و بسته‌بندی را به بازار تشنه همسایگان ایران معرفی کند.

به گزارش ایلنا از مشهد، محمد حسین زاده با اشاره به چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی صنعت چاپ، نشر و بسته‌بندی استان اظهار کرد: برخی بر این باورند که صنعت چاپ و بسته‌بندی در کشور ما یک صنعت ورشکسته و نابود شده است و برخی دیگر همچنان به رشد و رونق صادرات به کشورهای آسیای میانه امیدوارند. در این شرایط، واقعیت این است که هر دو عرصه حقیقت دارد و از طرفی به خاطر تحریم‌ها، در تأمین قطعات و پشتیبانی ماشین‌های این صنعت با مشکلات جدی مواجه هستیم و از طرف دیگر، به خاطر زندگی در یک منطقه بکر، بسیاری از همسایگانمان تشنه محصولات صنایع ما هستند.

وی افزود: تنها راهکار پیش رو برای حفظ صنعت چاپ در مرحله اول و سپس تعالی آن، ایجاد قابلیت سهولت لحظه‌ای در این صنعت است؛ تا با به‌روز نگاه‌داشتن دانش، تجهیزات و توانمندی‌های فعالان حوزه چاپ و بسته‌بندی بتوانند نیازهای آینده را هم پاسخ دهند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه در شرایط کنونی و به خاطر تحریم‌های ظالمانه دشمن، رونق صنعت چاپ جز با اجماع و اتحاد رویه دستگاه‌ها میسر نیست، خاطرنشان کرد: واقعیت این است که امروزه نیازمند تسهیلات، نقدینگی و تأمین سرمایه در گردشی هستیم که به خاطر تحریم‌ها، عرصه را بر صنعت چاپ و بسته‌بندی ایران سخت کرده‌اند. در این رابطه ضرورت دارد تا دستگاه‌های حمایتی پای‌کار بیایند و از صاحبان صنایع که مردانه پای‌کار ایستاده‌اند، حمایت شود.

وی ادامه داد: پاشنه آشیل همه بسته‌های حمایتی در این صنعت، کلی‌نگری و رویکردهای ملی است زیرا در هر خطه و منطقه از کشور، ظرفیت‌های مخصوصی وجود دارد که باید با در نظر گرفتن آن‌ها از صنایع مختلف حمایت کرد. در خراسان رضوی هم به دنبال تدوین بسته حمایتی ویژه‌ای هستیم که به برکت مرز مشترک با همسایگان شرقی و سهولت صادرات به کشورهای آسیای میانه، صنعت چاپ و بسته‌بندی را به بازار تشنه همسایگان ایران اسلامی معرفی کند، جشنواره صنعت چاپ و بسته‌بندی نیز در گردآوری اطلاعات و شناخت بیشتر فعالان این عرصه بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

بیست و دومین آئین بزرگداشت روز ملی چاپ و تجلیل از فعالان پیشکسوتان چاپ استان خراسان رضوی با حضور مسئولان کشوری و استانی و اهالی صنعت چاپ این استان، دوازدهم آبان ماه امسال در محل هتل پردیسان مشهد برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز