خبرگزاری کار ایران

۱۰ اتحادیه کارگری اصلی هندوستان خواستار اصلاح قانون کار شدند

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۲۰۶۵

۱۰ اتحادیه کارگری هندوستان از وزیر کار هندوستان خواستند که چهار ماده جدید در قانون کار هندوستان را لغو کند؛ چهار ماده‌ای که به گفته این اتحادیه‌ها، همگی مخالف منافع کارگران هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از روزنامه تایمز هندوستان، ۱۰ اتحادیه کارگری بزرگ این کشور ادعا کردند که دولت به دنبال در افزایش حداقل حقوق بازنشستگی، لغو برگزاری کنفرانس کارگری بزرگ هند و سایر اقدامات ضدکارگری بوده است. 

تصمیم برای صدور بیانیه علیه دولت راست‌گرای حاکم بر هندوستان در نشست مشترک اتحادیه‌های کارگری اصلی هندوزستان و فدراسیون‌ها و انجمن‌های مستقل در هفته گذشته اتخاذ شده است. 

پلتفرم مشترک ۱۰ اتحادیه مرکزی کارگری (CTU) ​​از حضور اتحادیه‌های کارگری عضو در حزب حاکم در نشست‌های آتی به دلیل خیانت به کارگران و جنبش صنفی این کشور ممانعت به عمل آورد. این ۱۰ اتحادیه از بوپندر یداو، وزیر کار هندوستان خواسته که چهار ماده جدید در قانون کار هندوستان را لغو کند؛ چهار ماده‌ای که به گفته این اتحادیه‌ها، همگی مخالف منافع کارگران هستند. 

این ۱۰ اتحادیه کارگری اصلی هندوستان در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند: قوانین کار شرایط کاری تحقیرآمیز بیشتری را بر کارگران تحمیل می‌کند و تقریباً به طور بی‌پایان به دولت‌ها و کارفرمایان قدرت می‌دهد تا حقوق کار را بیشتر محدود کنند. 

هندوستان پس از روی کار آمدن دولت نئومحافظه‌کار نخست وزیر نارندرا مودی، صحنه درگیری احزاب مخالف و اتحادیه‌های کارگری و برخی تنش‌های قومی و مذهبی دیگر در حاشیه اعتراضات اقتصادی بوده است. ناکارآمدی این دولت در حفظ خدمات درمانی و آموزشی و همچنین مدیریت بیماری کرونا، موجب افزایش نارضایتی از عملکرد دولت جدید هند شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز