خبرگزاری کار ایران

افزایش انتقادات از اقدامات ضد کارگری دولت هند در مجلس؛

نمایندگان اپوزیسیون هند: دولت بدون حضور اتحادیه‌های کارگری قانون کار را تدوین می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۵۴۲۱

بحث در مورد عملکرد وزارت کار کشور هند چهارشنبه هفته گذشته ادامه یافت و اپوزیسیون و مخالفان دولت مرکزی به دلیل افزایش بیکاری و از دست دادن مشاغل بخش قابل ملاحظه‌ای از هندی‌ها انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از خبرگزاری ایندین اکسپرس هند، چند تن از اعضای اپوزیسیون دولت در مجلس هندوستان نخست وزیر و قوای مجریه را به‌دلیل‌ عدم برگزاری کنفرانس کارگری هند، کمیته مشورتی سه جانبه در سطح عالی در وزارت کار و اشتغال برای تصویب قانون کار مورد انتقاد قرار دادند. 

بحث در مورد عملکرد وزارت کار کشور هند چهارشنبه هفته گذشته ادامه یافت و اپوزیسیون و مخالفان دولت مرکزی به دلیل افزایش بیکاری و از دست دادن مشاغل بخش قابل ملاحظه‌ای از هندی‌ها انتقاد کرد و نخست وزیر را متهم کرد که سیاست‌هایی برای کمک به شرکت‌های بزرگ و کارفرمایان برای آسیب رساندن به منافع طبقه کارگر هندوستان ایجاد می‌کند. 

طبق این گزارش، چند تن از اعضای اپوزیسیون دولت را به دلیل‌ عدم برگزاری کنفرانس کارگری هند مورد انتقاد قرار دادند. کمیته مشورتی سه جانبه در وزارت کار هند، استدلال کرد که دولت در حین نهایی کردن کار با اتحادیه‌های کارگری مشورت نکرده است. 

دیگویجایا سینگ، نماینده مجلس ملی هند، ادعا می‌کند که کارگران با قوانین کار موجود مخالف هستند و می‌گوید که مشاوره‌های درستی از سوی کارشناسان به دولت مودی نخست وزیر داده نمی‌شود. او می‌گوید: من نمی‌دانم چرا این دولت از اتحادیه‌های کارگری می‌ترسد و نمی‌خواهد در هیچ موردی با آن‌ها بحث کند. از سال ۱۹۴۰ میلادی یعنی از ۸۲ سال قبل، جلسات سه جانبه به طور منظم در کنفرانس کارگری هند برگزار می‌شد. اما اکنون، این روند متوقف شده است. برای نهایی کردن کدهای اصلی در قانون کار، و همچنین برای تدوین قوانین کار، دولت اتحادیه با اتحادیه‌های کارگری مشورت نکرده است. 

سینگ خاطرنشان کرد که اتحادیه‌های کارگری خواستار لغو قوانین کار، توقف خصوصی‌سازی وعدم سرمایه‌گذاری زیان‌بار و اقداماتی برای مهار افزایش قیمت‌ها در هندوستان هستند. وی همچنین خواستار ادغام وزارت توسعه مهارت با وزارت کار شد و گفت موضوع‌ عدم تکمیل راستی‌آزمایی عمومی اتحادیه‌های کارگری از این نظر که وابسته به دولت و گمارده نباشند، از سال ۲۰۱۴ میلادی مطرح است که باید پرونده آن حل شود. 

پراکاش جوادکار، عضو دیگر مجلس و نماینده مخالف دولت نیز گفت که مهارت‌یابی کارگران در مدت اشتغال مهم و ضروری است و دولت به‌طور کلی این حوزه را رها کرده است. ما باید چیزهای جدیدی یاد بگیریم تا بتوانیم در روند توسعه مشارکت کنیم. مردم بعد از ده سال کار تازه به‌دنبال ارتقاء مهارت می‌روند و در این مسیر کمکی به آن‌ها نمی‌شود. امیدواریم اگر دولت مهارت‌آموزی شغلی را کنار گذاشته، حداقل خود مهارت سیاست‌ورزی یاد بگیرد! 

المارام کریم، نماینده حزب کمونیست هند در مجلس نیز دولت را به حمایت از شرکت‌های بزرگ و ترجیح منافع آن‌ها به منافع ملی متهم کرد. وی خطاب به دولت گفته است: به‌نظر کارگران هندی شما در حال اجرای سیاستی هستید که توسط شرکت‌ها و سرمایه‌داران بین المللی طراحی شده است. به نام سهولت تجارت، شما نیروی انسانی و مردم این کشور را به سمت فلاکت برده‌اید.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز