خبرگزاری کار ایران

در استودیو ایلنا عنوان شد/ قسمت سوم

تولیدنگر بودن از ضروریات سیاست‌گذاری اقتصادی کشور است+فیلم

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۲۰۵۶

رئیس انجمن قطعه‌سازان خودروی استان قزوین گفت: اگر تولیدنگر باشیم و سیاست‌گذاران اقتصادی به این موضوع توجه کنند به پیشرفت می‌رسیم، چین و کشورهای اروپا با این روش راه ترقی و پیشرفت را طی کردند و با تکنولوژی و آموزش به ارزش بالاتر رسیدند، ما هم باید یک روز این راه را آغاز کنیم که آن روز می‌تواند امروز باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، حسن زارع‌نژاد با حضور در برنامه گفت‌وگو محور ضلع سوم با اشاره به میزان اهمیت بخش خصوصی به قطعه‌سازان گفت: اهمیت را خود ما با تولیداتمان ایجاد می‌کنیم، اینطور نیست کسی به ما اهمیت دهد، خود ما سرمایه‌گذاری، طراحی و تولید می‌کنیم و به همین قانعیم و افتخار می‌کنیم توانسته باشیم قطعاتی تولید کنیم که به درد کشور بخورد.

رئیس انجمن قطعه‌سازان خودروی استان قزوین ادامه داد: در گذشته قطعات مورد نیاز از خارج وارد می‌شد اما در حال حاضر کشور از نظر اقلام تولیدی بی نیاز شده و پیشرفت زیادی داریم، برخی کشورها از تحریم‌ها فلج شده‌اند اما مردم ایران دلسوز و زخمت‌کش هستند و کار می‌کنند تا کشور را بی نیاز کنند.

وی عشق به وطن و بی نیازی کشور در حد توان را دلیل اصلی فعالیت در شرایط تولیدی سخت دانست و گفت: همین افتخار برای ما بس است  که کشور را به سمت بی نیاز شدن پیش می‌بریم و در این راستا مشکلات را به جان می‌خریم و می‌جنگیم تا موانع رفع شود و به پیشرفت برسیم.

حل مشکل صنایع با مصوبات شورای گفت‌وگو

این فعال اقتصادی استان قزوین با اشاره به فعالیت در کارگروه و کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی و شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی عنوان کرد: در این کمیسیون مشکلات مختلف واحدهای تولیدی از جمله مسائل مالی و گرفتاری‌های خاص پیش بینی نشده مطرح می‌شود و این مشکلات پس از کارشناسی و جمع بندی به عنوان پیشنهاد در شورای گفت‌وگو مطرح می‌شود و از این طریق مسایلی که قابل رفع در استان باشد مصوب می‌شود و به این روش مصوباتی داشته‌ایم.

زارع‌نژاد ادامه داد: مسائل غیرقابل حل در استان به عنوان پیشنهاد به تهران ارسال می‌شود و قابلیت تبدیل شدن به شبه قانون را دارد تا جایگزین قوانین ضد تولید شود، در مجموع شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی قدم‌های بسیار بزرگی داشته و مصوبات خوبی در سطح کشوری مطرح کرده که راهگشا بوده است.

وی درباره میزان حمایت نهادهای مختلف از بخش خصوصی اظهار کرد: در حد استانی فعالیت‌هایمان را داریم و در سطح مدیریت کلان استان انتظار همکاری بیشتری داریم؛ البته برخی مسائل در رابطه با صنعت قطعه‌سازی کشوری است و در این راستا هم مشکلات در حضور مدیران عامل خودروسازی مطرح و تا حد توان برطرف می‌شود که حل مشکل طلب قطعه‌سازان از خودروسازان از جمله آن‌ها است و چند راه حل در این باره مطرح شده است.

 

حجم ویدیو: ۷۴.۶۵M | مدت زمان ویدیو: ۰۰:۱۱:۳۳ دانلود ویدیو
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز