خبرگزاری کار ایران

مدیر کل دامپزشکی استان خبر داد؛

سمپاشی بیش از 700 هزار متر مربع جایگاه دام در قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۱۱۴۲

مدیرکل دامپزشکی استان قزوین از سمپاشی جایگاه دام در سراسر استان خبر داد و گفت: در سال جاری 765 هزار متر مربع از جایگاه‌های دام با هدف مقابله با انگل‌های خارجی سمپاشی شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، مهدی جلوخانی با اعلام این خبر تصریح کرد: امسال از سوی دامپزشکان بر روی 81 هزار و 539 راس دام در سطح استان قزوین برای مقابله با انگل های خارجی عملیات آفت زدایی و سمپاشی انجام شد.

مدیرکل دامپزشکی استان قزوین با بیان نقش مهم سمپاشی‌ها اظهار کرد: سمپاشی دام ها و محل نگهداری آنها نقش بسیار مهمی در پیشگیری از بروز بسیاری از بیماری های انگلی در بین دام ‌ها دارد.

جلوخانی اعلام کرد: سمپاشی دستی و با دستگاه، دوش و اسپری سم به پشم گوسفندان از روش های معمول سمپاشی دام ها توسط دامپزشکان علیه بیماری های انگلی محسوب می شود.

وی همچنین عنوان کرد: به علاوه اجرای عملیات سمپاشی محل نگهداری دام و دام ها، واکسیناسیون علیه بیماری های آبله گوسفند و بز، بروسلوز دام سبک، گاو و گوساله، تب برفکی دام سنگین، شاربن، لمپی اسکین و طاعون نشخوار کنندگان کوچک از جمله اقدامات پیشگیرانه اداره کل دامپزشکی قزوین در کل سال به شمرده می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز