خبرگزاری کار ایران

مدیر کل دامپزشکی استان:

تزریق بیش از 3 میلیون دز واکسن به دام‌های قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۸۹۸۷

مدیرکل دامپزشکی استان قزوین از تزریق 3 میلیون 453 و هزار و 343 دُز واکسن در نیمه آغازین سال جاری به دام‌های سبک و سنگین استان قزوین خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، مهدی جلوخانی با اعلام این خبر تصریح کرد: تعداد 3 میلیون و 453 هزار و 344 دُز واکسن در شش ماه نخست سال جاری با هدف پیشگیری از بیماری، به دام‌های سبک و سنگین استان تزریق شد که یک میلیون و هفت هزار و 159 دُز از آن مربوط به واکسن آبله گوسفند و بز بوده است.

مدیرکل دامپزشکی استان قزوین اظهار کرد: مقدار 123 هزار و 872 دُز نیز مربوط به بروسلوز دام سبک و 53 هزار و 519 مورد نیز مربوط به بروسلوز گاو و گوساله بوده است.

جلوخانی همچنین عنوان کرد: تعداد 854 هزار و 750 دُز از این واکسن‌ها نیز مربوط به تب برفکی دام سبک 209 هزار و 305 دُز نیز مربوط به تب برفکی دام سنگین بوده است.

او ادامه داد: تعداد 18 هزار و 595 دُز واکسن نیز علیه بیماری شاربن به دام‌های استان قزوین تزریق شده است.

این مسئول افزود : یک میلیون و 130 هزار و 527 دُز واکسن نیز در این شش ماه علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک به دام‌های استان قزوین ترزیق شده و میزان واکسن علیه بیماری لمپی اسکن نیز پنج هزار و 696 دُز بوده است.

مدیرکل دامپزشکی استان قزوین اضافه کرد: واکسیناسیون جمعیت دامی در مقابل بیماری‌ها از سوی دامپزشکی نقش اساسی و حیاتی در پیشگیری از بیماری در دامداری‌های صنعتی و سنتی داشته و برای حفظ امنیت غذایی جامعه از اهمیت بالایی برخوردار هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز