خبرگزاری کار ایران

در استودیو ایلنا عنوان شد/ قسمت اول

صنعت مرغداری با استفاده از تکنولوژی به پیشرفت رسید+فیلم

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۹۶۵۵

رئیس اتحادیه شرکت‌های تعاونی مرغداران استان قزوین گفت: امروز از تکنولوژی‌های به‌روز در صنعت مرغداری استفاده می‌کنیم که باعث رشد و ارتقا شده و چنانچه این امر اتفاق نمی‌افتاد نمی‌توانستیم تولید حدود سه میلیون تن گوشت مرغ در سال را داشته باشیم و رسیدن به این نقطه به جهت استفاده از تکنولوژی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، منوچهر شعبانی با حضور در برنامه گفت‌وگو محور ضلع سوم با اشاره به پیشینه فعالیت در صنعت طیور گفت: فعالیت در حوزه تولید مرغ را از سال 68 با 20 هزار قطعه آغاز کردم و پیش از آن فعالیت دیگری داشتم، پس از آن در حوزه مرغ گوشتی و تخم‌گذار و جوجه یک روزه فعالیت ورود پیدا کردم.

رئیس اتحادیه شرکت‌های تعاونی مرغداران استان قزوین ادامه داد: اتاق تعاون استان متشکل از اتحادیه‌های مختلف است که در زمینه‌های گوناگون فعالیت دارند و اتحادیه مرغداری یکی از آن‌ها است و اتاق تعاون استان در راس هرم قرار فعالیت تعاونی‌ها و اتحادیه‌ها گرفته و از این رو می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد، همچنین اتاق استان باتوجه به قرار داشتن در مسیر چند استان می‌تواند در سطح کشور هم تاثیرگذار باشد.

وی با اشاره به نقش فعالیت‌های تعاونی در وضعیت اقتصادی خانوارها و جامعه گفت: اگر تعاون را معنا و اجرا کنیم می‌توان نقش آن را دریافت، در حوادث مختلف مانند سیل و زلزله و مواقع نیاز در سایر حوزه‌ها، نهادهای مرتبط بدون همکاری مردم نمی‌توانند مشکلات را حل کنند و با روح تعاون می‌توان کارها را پیش برد.

ارتقای جایگاه تعاونی‌ها در تاثیرگذاری اقتصادی

این مسئول با بیان اینکه بخش‌های خصوصی راحت‌‌تر از تعاونی‌ها به تسهیلات دسترسی دارند، عنوان کرد: برای تعاونی‌ها 25 درصد سهم در اقتصاد درنظر گرفته شده که به نظر من این سهم انجام نشده و علت آن این است که تعاونی‌ها مجموعه تولیدکنندگان را دربرمی‌گیرد؛ اما آنچه در بازار و جامعه لمس کرده‌ایم سایر بخش‌ها از جمله بخش خصوصی راحت‌تر از تعاونی به نقدینگی و تسهیلات دست پیدا می‌کنند.

وی ادامه داد: نقدینگی نقش اصلی را در واحدهای تولیدی دارند و باتوجه به اینکه در قانون برای تعاونی‌ها نقش 25 درصد در نظر گرفته شده باید دولت به تعاونی‌ها برای دریافت تسهیلات کمک کند؛ البته نسبت به پنج سال گذشته پیشرفت داشتیم و نقش تعاون از 4 به 8 تا 10 درصد ارتقا پیدا کرده و نمونه‌های کشوری داریم که خوب کار می‌کنند و حتی به حوزه صادرات و واردات هم ورود پیدا کرده و خود را نشان داده‌اند.

شعبانی بیان کرد: در کنار نیاز به حمایت، تعاونی‌ها باید باتوجه به جایگاهی که دارند نقش خود را به درستی اجرا کنند تا از سهم درنظر گرفته شده برای تعاون اجرایی شده و در جامعه از خدمات متاثر شوند.

وی با اشاره به به‌روز شدن سیستم‌های مورد استفاده در صنعت طیور گفت: پیش از سال 85 بیشتر روش‌ها سنتی بود اما می‌توانیم به جرات بگوییم از آن به بعد از سیستم به‌روز دنیا استفاده می‌کنیم.

حجم ویدیو: ۷۳.۵۸M | مدت زمان ویدیو: ۰۰:۱۱:۳۲ دانلود ویدیو
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز