خبرگزاری کار ایران

مدیرکل اوقاف استان قزوین خبرداد؛

وصول 60 میلیارد ریال از مطالبات موقوفات در قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۹۳۳۴

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین از وصول 60 میلیارد ریال از مطالبات موقوفات استان از اشخاص حقیقی و حقوقی در 6 ماه نخست سال خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، حجت‌الاسلام سیدمصطفی مجیدی در جلسه کمیته وصول مطالبات اوقاف استان با اشاره به اینکه یکی از وظایف اوقاف وصول مطالبات موقوفات است، تصریح کرد: طبق ماده 16 آیین نامه اجرایی قانون اوقاف، متولی موظف بوده نسبت به وصول مطالبات موقوفه به موقع خود اقدام کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین اظهار کرد: در 6 ماه آغازین سال جاری 60 میلیارد ریال از مطالبات موقوفات استان از اشخاص حقیقی و حقوقی وصول شد که این مطالبات، طبق اهداف واقفان خیراندیش استان هزینه شده و فواید آن به جامعه باز می‌گردد.

 مجیدی همچنین افزود: ترویج فرهنگ وقف در جامعه موجب گسترش این اخلاق نیکو در بین مردم و برطرف شدن بسیاری از مشکلات جامعه خواهد شد.

این مسئول بیان کرد: وقف مختص شخص یا گروه خاصی نبوده و همه مکلف به پرداخت حق و حقوق موقوفات در راه اجرا امانت‌وار نیات وقف کننده هستند.

وی با بیان اینکه باید برای توسعه فرهنگ وقف به دنبال اعتمادسازی برای مردم باشیم، عنوان کرد: نظام اسلامی هم‌اکنون حامی وقف بوده و حرکت امام خمینی (ره) وقف را احیا کرده و همچنین رهبرمعظم انقلاب اسلامی به این حرکت استمرار دادند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین خاطر نشان کرد: موقوفات هرچند پشتوانه اقتصادی محکمی برای تنظیم شعار‌های دینی و مذهبی است، در زمان طاغوت در جریان اصلاحات اراضی مورد هجمه و سوء استفاده قرار گرفته و طاغوت برای رسیدن به اهداف شوم خود موقوفات را غارت و برای آن‌ها به نام اشخاص سند صادر کرده بود.

 مجیدی ادامه داد: بعد از انقلاب اسلامی و با فرمان تاریخی امام خمینی (ره) قسمت زیادی از موقوفات به این حوزه بازگردانده شد، ولی قسمتی از موقوفات هنوز در تصرف اشخاص بوده و باید طبق قوانین به وقف عمل کرد تا نیات واقفان اجرا شود.

این مسئول ضمن تاکید به موضوع عمل به وقف و توجه به مسئولیت شرعی و قانونی موقوفات یادآور شد: اوقاف در وصول مطالبات موقوفات از اشخاص حقیقی و حقوقی جدی عمل خواهد کرد.

وی همچنین گفت: پروژه‌های متعددی در خصوص موقوفات در قزوین وجود داشته که از محل موقوفات و براساس نیات واقفان در حال تکمیل و اجرا است و پرداخت به موقع مطالبات به مسئولان اوقاف در ارائه بهتر خدمات و فعالیت‌های ترویجی به جامعه کمک می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز