خبرگزاری کار ایران

مدیرکل اوقاف مطرح کرد؛

هزینه‌ بیش از 3 میلیارد تومان برای مرمت امام زاده حسین(ع)

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۳۶۱۲

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین از هزینه سه میلیارد و 250 میلیون تومانی که از زمان آغاز مرمت آستان مقدس امامزاده حسین (ع) از سوی این اداره کل هزینه شده است خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، حجت الاسلام سیدمصطفی مجیدی با اعلام این خبر گفت: مرمت بنای آستان مقدس امامزاده حسین (ع) از آبان‌ماه سال ۹۹ آغاز شده و طی این مدت بخش عمده‌ای از کار شامل مقاوم‌سازی، استحکام بخشی و تکمیل سرداب به پایان رسیده و دیگر خطر ریزش و تخریب این مکان را تهدید نمی‌کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین با اشاره به اینکه امام زاده حسین(ع) مکانی مقدس است که به تاریخ و شناسنامه شهر قزوین بازمی‌گردد، گفت: مرمت و بازسازی بقعه با همت مجموعه اداره کل اوقاف و با همراهی و همکاری میراث فرهنگی بسیار خوب آغاز شده و مراحل پایانی خود را نیز می‌گذراند.

مجیدی با بیان اینکه پروژه مرمتی امامزاده حسین (ع) تا پایان سال جاری تکمیل می‌شود، اظهار کرد: مرمت و بازسازی بقعه امامزاده حسین (ع) پروژه مشترک اداره کل میراث فرهنگی و اداره کل اوقاف بوده و در حال حاضر مراحل قبل از کار شامل سبک‌سازی بام و عایق، استحکام بخشی بنا و مرمت سرداب آن به پایان رسیده و مرمت گنبد و کاشی‌های آن در دست انجام است.

وی ادامه داد: حوزه اوقاف و امور خیریه، پس از اتمام سرداب، کاشی کاری‌های دور شبستان اصلاح و همچنین در طرح توسعه این مکان یک طرح کلان و ملی موجود است که دستگاه‌های اجرایی زیادی نیز در این رابطه باید جدی ورود کنند. 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین عنوان کرد: در بحث توسعه و نوسازی بقاع متبرکه در 6 ماهه سال جاری نیز برای مرمت پنج هزار و 500 مترمربع به ارزش سه میلیارد و 140 میلیون تومان هزینه شده است.

مجیدی افزود: در خصوص کمک به مساجد و بقاع متبرکه این استان نیز از محل اعتبارات دولتی 10 میلیارد و 275 میلیون تومان به 177 مسجد و 33 بقعه متبرکه از محل اعتبارات سال گذشته مساعدت شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز