خبرگزاری کار ایران

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان خبر داد:

برگزاری مولودی خوانی در بیش از 1000 مسجد کردستان

asdasd
کد خبر : ۵۶۶۰۹۶

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان از برگزاری مولودی خوانی در بیش از 1000 مسجد کردستان در ایام ماه ربیع خبر داد.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام نوروزی مدیر کل اوقاف و امور خیریه کردستان با اعلام این خبر گفت: ماه ربیع ماه شب زنده داری عاشقان پیامبر(ص) است ماهی که در آن نوای مولودی خوانی و دف نوازی از بلند گوی مسجد هر کوی و برزنی بر می خیزد و بهانه ای زیبا و مجذوب کننده بوجود می آورد.

وی با اشاره به آمادگی مساجد استان برای برگزاری مولودی خوانی مولود پیامبر در این ماه مبارک گفت: مراسم مولودی خوانی و دف نوازی در بیش از 1000 مسجد کردستان برگزار می شود و پیش بینی می شود بیش از 1 میلیون نفر در این مراسم های معنوی حضور بهم می رسانند.

مدیرکل اوقاف کردستان خاطر نشان کرد: با هماهنگی‌های به عمل آمده هیات امناء مساجد با تلاش شبانه‌روزی و جمع آوری کمک‌های مردمی مساجد را آذین‌بندی و غبارروبی کرده و آماده برپایی مراسم های مولودی هستند.

نوروزی ادامه داد: این اداره کل آمادگی هرگونه همکاری با نهادهای دولتی و مردمی را برای برپایی مراسم های مولودی ویژه کارکنان را در بقاع متبرکه و مساجد دارد .

مدیر کل اوقاف با اشاره به ضرورت رعایت‌مسائل امنیتی در برگزاری مراسم‌های مولودی اذعان داشت: ضروری است در صورتی که مراسم های بزرگی قرار است در مساجد شهری یا روستایی برگزار شود هماهنگی های لازم با پایگاه بسیج، نیروی انتظامی،هلال احمر ، مراکز آتش نشانی و..  توسط هیات امناء انجام شود.

نوروزی با اشاره به وحدت مردم استان کردستان گفت: وحدت کلمه ای مورد تاکید قرآن پیامبر و تمامی بزرگان دین است و هفته وحدت بهانه ای برای نشان دادن وحدت و همدلی برادران اهل تسنن و تشیع استان کردستان است و این استان فرهنگی را می توان  به عنوان نمادی از وحدت اسلامی در جهان معرفی کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز