خبرگزاری کار ایران

فراخوان هشت اتحادیه بزرگ فرانسه برای بسیج عمومی در دفاع از ترمیم دستمزد و حق اعتصاب

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۷۴۰۳

هشت اتحادیه کارگری، صنفی و دانشجویی (از جمله کنفدراسیون سراسری کارگران فرانسه) برای یک بسیج عمومی در واکنش به اقدامات دولت علیه اعتصاب کارگران بخش انرژی و عدم ترمیم دستمزد، فراخوان دادند.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از پایگاه خبری کنفدراسیون سراسری کارگران فرانسه (CGT)، هشت اتحادیه کارگری، صنفی و دانشجویی (ازجمله کنفدراسیون سراسری کارگران فرانسه) برای یک بسیج عمومی در واکنش به اقدامات دولت علیه اعتصاب کارگران بخش انرژی و عدم ترمیم دستمزد مطابق با تورم اروپا، برای امروز هجدهم اکتبر (دوشنبه) فراخوان دادند. 

این گزارش تصریح کرده است: چه در پالایشگاه‌ها، محصولات کشاورزی، مهدکودک‌ها، حمل و نقل عمومی، حوزه انرژی و هسته‌ای، سازمان‌های اجتماعی، بانک-بیمه، خدمات فناوری اطلاعات، تعمیر و نگهداری صنعتی، آموزش، بهداشت، تجارت، متالوژی و معدن، کارکنان تعداد زیادی از بخش‌های حرفه‌ای اعلام آمادگی برای بسیج کردند. 

گزارشگر CGT اظهار می‌کند: کارگران فرانسوی ماه‌ها در شرکت‌ها یا بخش‌های مختلف برای افزایش حقوق قانونی، شرایط کاری بهتر و حفظ خدمات با کیفیت مطالبه‌گری کرده و تا حدی به حقوق خود رسیدند، اما مقاومت دولت علیه مطالبات با تهدید به زور پذیرفتنی نیست. جوانان همچنین برای شرایط زندگی و تحصیل خود و همچنین برای اصلاح رفتارهای جاه‌طلبانه دولت علیه بورسیه‌های تحصیلی و خدمات رایگان آموزشی بسیج می‌شوند. حمایت دانش آموزان دبیرستان‌ها از این فراخوان اجتماعات و بسیج عمومی نیز موجب پویایی بیشتر این حرکت خواهد شد. 

با این حال، در حالی که دولت و صاحبان سرمایه سودهای کلانی به دست می‌آورند، شرکت‌های بخش نفت، به ویژه توتال یا اکسون، از پذیرش خواسته‌های کارکنانی که به طور گسترده با آغاز فوری مذاکرات مزدی بسیج شده‌اند، مثل خود دولت مخالفت می‌کنند. 

کارگران بیش از هر چیز خواستار مهار تورم و توزیع بهتر ثروت ایجاد شده توسط کارگران هستند، در حالی که میلیاردها یورو سود سهام به سهامداران پرداخت شده است؛ این درحالی است که آنان از ابتدای آغاز جنگ اوکراین ادعاهایی مبنی بر رکود اقتصاد را مطرح کردند. 

این گزارش تاکید می‌کند: عامل وضعیت انسداد کنونی کارفرمایان و دولت هستند که امروز باعث کمبود سوخت شدند. سه شنبه هفته گذشته، دولت فرانسه از محدودیت‌های قانونی این کشور عبور کرده و اعلام کرد «احکام جزایی کارمندان پالایشگاه‌ها و دپوها توسط فرمانداری‌ها در صورت تداوم اعتصاب برقرار می‌شود.»

این رویه علیه حق اعتصاب، یک حمله غیرقابل قبول به حق اعتصاب و آزادی‌های اساسی در قانون اساسی فرانسه محسوب می‌شود. 

بسیج عمومی برای اعتصاب و اجتماعات در خیابان‌ها از فردا، به بخش‌های بیشتری در بخش خصوصی و دولتی سرایت خواهد کرد. آن‌ها از طریق اقدامات خود با اتحادیه‌های کارگری خود به گشایش مذاکرات جدید و پیشرفت‌های قابل توجه دستمزد دست می‌یابند. امروز زمان بسیج در تمام بخش‌های حرفه ای، اعم از دولتی و خصوصی است. به همین دلیل است که تشکل‌های صنفی و تشکل‌های جوانان امضاکننده تصمیم گرفته‌اند تا کارگران و جوانان را به بسیج دعوت کنند، از جمله با اعتصاب در روز دوشنبه هجدهم اکتبر برای افزایش دستمزدها، مستمری‌ها و حداقل‌های خدمات اجتماعی و بهبود شرایط معیشت! 

آن‌ها همچنین از کارمندان، بازنشستگان، بیکاران و جوانان خواستند با شرکت در راهپیمایی‌هایی که در مقابل بخشداری‌ها و فرمانداری‌ها برگزار می‌شود، برای دفاع از حق اعتصاب کارگران بسیج شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز