خبرگزاری کار ایران

اعتصاب کارکنان پالایشگاه‌های فرانسه در اعتراض به‌ عدم افزایش حقوق

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۵۹۱۰

CGT (کنفدراسیون سراسری کارگران فرانسه) اعلام کرد اعتصاب در بخش‌های نفتی و پالایشگاهی صنایع فرانسه همچنان ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از کنفدراسیون سراسری کارگران فرانسه، کارکنان پالایشگاه هفته‌هاست برای افزایش عادلانه حقوق‌ها باتوجه به تورم سرسام آور، افزایش شدید هزینه‌های زندگی و سودهای بی‌سابقه گروه‌های نفتی دست به اعتصاب زده‌اند. 

CGT (کنفدراسیون سراسری کارگران فرانسه) اعلام کرد این اعتصاب در بخش‌های نفتی و پالایشگاهی صنایع فرانسه همچنان ادامه دارد. 

یکی از رهبران این کنفدراسیون اعلام کرده است: در فرانسه اعتصاب هرگز برای لذت تصمیم گیری نمی‌شود، اما زمانی که کارفرمایان از هرگونه مذاکره امتناع می‌ورزند، تنها ابزار در دسترس کارمندان باقی می‌ماند. برای CGT، اعتصابی که کارگران تصمیم گرفته و رای می‌دهند همیشه مشروع است. غیرقابل قبول است که مقامات منتخب و سایر شخصیت‌ها با فراخوان شکستن اعتصاب با تبلیغ یا با استفاده از زور، این حق مندرج در قانون اساسی فرانسه را زیر سوال ببرند. 

طبق این گزارش، در سال ۲۰۱۰ دولت وقت (نیکولا سارکوزی) تلاش کرد تا این حق را در قانون مخدوش کند که توسط سازمان جهانی کار ILO محکوم شد. 

CGT از نخست وزیر فرانسه خواسته است که مذاکرات را در پالایشگاه‌ها و همه شعبه‌های صنایع نفتی و پتروشیمی در مورد خواسته‌های قانونی کارکنان فوراً آغاز کند. 

این ادعاها را نمی‌توان در شرایطی که تورم بالا وجود دارد، و سود شرکت‌ها به شدت افزایش یافته است، قبول کرد. فعالان کارگری حتی دستمزدهای شرکت ثروتمند نفتی توتال فرانسه را نیز زیر سوال بردند. 

CGT ضمن تایید مجدد حمایت بی‌وقفه خود از مبارزات جاری کارگران فرانسه در شرایط تورمی موجود اروپا، همبستگی و حمایت مالی صندوق خود را برای پشتیبانی از کارکنان اعتصابی تضمین کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز