خبرگزاری کار ایران

درخواست کارگران بیکار شده کارخانه کنتورسازی ایران برای بازگشت به کار

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۵۱۷۰

با گذشت سه سال از بیکاری کارگران شاغل در کارخانه کنتورسازی ایران، هنوز این کارگران پیگیر بازگشت به شغل سابق خود هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، از روز یکم فروردین ماه سال ۹۹؛ حدود ۱۵۰نفر از کارگران کارخانه کنتورسازی ایران واقع در شهرک صنعتی البرز استان قزوین به بهانه شیوع ویروس کرونا، از سوی کارفرما برای ورود به کارخانه منع شدند و با تعطیلی موقت کارخانه تمامی کارگران برای دریافت مقرری بیمه بیکاری به اداره کار معرفی شده‌اند.

به گفته منابع کارگری؛ با شروع به کار کارخانه قرار بود کارفرما کارگران را به کار سابق خود بازگرداند. هر چند کارفرما فعالیت کارخانه را بعد از چندین ماه تعطیلی از سر گرفت اما تعداد کمی از کارگران به کار سابق خود بازگشتند و هم اکنون حدود ۱۲۰ کارگر تعدیلی در بیرون از کارخانه پیگیر بازگشت به کار هستند.

در این زمینه یکی از کارگران تعدیلی کنتورسازی ایران گفت: در حدود سه سالی که بیکار شدم در جستجوی کار به واحدهای صنعتی و خدماتی زیادی مراجعه کرده‌ام اما به دلیل شرایط سنی‌ام؛ تا این لحظه هیچ کاری برای من و سایر همکارانم پیدا نشده است.

او گفت: درحالی من و سایر همکارانم به دنبال ایجاد شرایط برای بازگشت به کار هستیم که مسئولان در جلسات مختلف وعده بازگشت به کار کارگران تعدیلی را می‌دهند.

او با بیان اینکه شرایط معیشتی خوبی ندارد، گفت: برخی همکاران که توانایی مالی بهتری دارند به دستفروشی و کار در موسسات کرایه خودرو مشغول کار شده‌اند اما برخی دیگر به دلیل ناتوانی مالی همچنان بیکار هستند. در عین حال مقرری بیمه بیکاری برخی همکاران به اتمام رسیده و بیمه بیکاری برخی دیگر با نزدیک شدن به پایان سال رو به اتمام است.

طبق اظهارات وی؛ خواسته کارگران تعدیل شده کارخانه کنتورسازی ایران با ۱۵ تا ۱۸ سال سابقه کار بازگشت به کار سابق تا رسیدن به شرایط قانونی ترک کار و سن بازنشستگی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز