خبرگزاری کار ایران

بازگشت به کار ۱۱کارگر اخراجی مجتمع مسکونی پارس جم/ مدیر مجتمع: بازگشتی‌ها از کارگران جایگزین چارت سازمانی هستند

asdasd
کد خبر : ۹۰۶۲۸۹

در پی اخراج یک ماهه ۱۱ نفر از کارگران پیمانکاری واحد حراست مجتمع مسکونی پارس جم، یک منبع خبری از بازگشت به کار کارگران این مجتمع خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، منابع کارگری اعلام کردند: از ابتدای اردیبهشت ماه جاری همه ۱۱ کارگر بخش نگهبانی مجتمع مسکونی پارس جم که از اواخر اسفند ماه سال گذشته در اعتراض به مطالبات صنفی خودبیکار شده بودند، به کارشان بازگشتند.

در این خصوص سعید محمدی (مدیر جرایی مجتمع مسکونی پارس جم ) گفت: کارگرانی که به قول رسانه‌ها اخراج شده‌اند از نیروی کار جایگزین پیمانکار هستند و موضوع اخراج آنها هیچ ربطی به مجتمع مسکونی پارس جم پیدا نمی‌کند به همین دلیل زمانی که این خبر در رسانه‌های جمعی و سایت‌ها خبری شد، ما ورود پیدا نکردیم.

او با بیان اینکه نیروی کار جایگزین یعنی نیروی کاری که جایگزین نیروی کار سازمانی و چارت می‌شود، افزود: پیمانکار بخش حراست مجتمع مسکونی پارس جم حدود ۲۵۰ کارگر دارد که این ۱۱ نفر نیروی کار جایگزین محسوب می‌شوند. این کارگران در زمان مرخصی نیروی کار چارت جایگزین آنها می‌شوند به همین دلیل از حقوق و مزایای کمتری به نسبت نیروی کار اصلی برخوردارند.

او گفت: دلیل اعتراض و شکایت این کارگران در اداره کار اختلاف بین کارگران و پیمانکار بر سر مطالباتشان بوده است. پیمانکار همه مطالباتی که قانون تعیین و تکلیف می‌کند به آنها پرداخت می‌کند. در عین حال کارگران در اعتراضات خود می‌خواستند دوباره فعالیت خود را به عنوان نیروی کار جایگزین ادامه دهند با این حال با قبول پیمانکار، همه این کارگران از اردیبهشت مجددا کار خود را به عنوان نیروی کار جایگزین چارتی آغاز کرده‌اند.

به گفته وی، چندین سال است این کارگران به صورت چرخشی در ایام مرخصی جایگزین ۲۵۰ کارگر اصلی پیمانکاری  مجتمع مسکونی پارس جم مشغول کارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز