خبرگزاری کار ایران

خزائلی خبر داد:

صندوق حمایت از باغستان قزوین ایجاد می شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۲۴۵۵

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین گفت: صندوق حمایت از باغستان قزوین در حال ایجاد است که اعضای آن را باغداران تشکیل خواهند داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، علیرضا خزائلی با اشاره به اینکه ثبت ملی باغستان امکانپذیر نیست، تصریح کرد: اگر برای ثبت ملی یک اثر بیش از 2 هزار و 800 هکتاری، کل بودجه سازمان را هم هزینه کنیم محقق نخواهد شد، همچنین در سال 1400 کل بودجه استانی میراث فرهنگی 15 میلیارد تومان بود؛ به همین خاطر باید در مقابل تغییر کاربری‌ها و توسعه‌های شهری ایستادگی کنیم.

خزائلی با بیان اینکه باغستان مانع توسعه شهری است عنوان کرد: باید تعادل بین حفظ توسعه و باغستان را در نظر گرفته و برای توسعه شهری طرح‌های جامع تهیه شود.

مدیرکل میراث فرهنگی استان قزوین با ابراز تاسف اظهار کرد: پیش بینی طرح‌ها با توسعه شهری متناسب نیست همچنین وضعیت توسعه سکونت در شهر قزوین، با توجه به پیگیری‌های انجام شده در قسمت بالای اتوبان در نظر گرفته شده است.

او با اشاره به اینکه برای حفظ باغستان و توسعه شهری کار کارشناسی صورت گرفته است گفت: در سفر وزیر اختیار عمل به استان واگذار شده است که این موضوع مسیر خوبی در پیش رو باغستان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز