خبرگزاری کار ایران

مرتب کردن کمد لباس با 7 ایده کاربردی و ساده

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۰۹۲۲

اگر به دنبال راهکارهایی می گردید که کمد شما برای همیشه مرتب باقی بماند این مقاله را مطالعه کنید.

کمد دیواری‌ها از اصلی‌ترین اکسسوری‌های اتاق خواب هستند که معمولا ما را از تهیه کمد‌های دیگر بی‌نیاز می‌کنند. امروزه کمد دیواری‌ها نیز مانند باقی دکوراسیون منزل به صورت اختصاصی طراحی می‌شوند تا فضای مناسبی برای تمام وسایل ما باشند. البته گاهی ممکن است به دلیل کوچک بودن کمد‌ها یا زیاد بودن وسایل نتوانیم نظم و ترتیب دلخواهمان را در کمد‌ها داشته‌باشیم.

هرچند به طور معمول ما در ابتدا به هر نحو ممکن لباس‌های ‌خود را به صورت کاملا مرتب در کمد‌ها قرار می‌دهیم، اما اغلب بعد از گذشت مدتی فضای داخل کمد لباس بسیار به هم ریخته و نامرتب می‌‌شود.

مرتب کردن کمد لباس در بسیاری اوقات خسته کننده و وقت‌گیر است. اما با رعایت یک سری اصول و استفاده از تعدادی اکسسوری می‌توانیم نظم بهتری به کمد‌ها ببخشیم و از شلوغ شدن مجدد طبقات جلوگیری کنیم.

با روش‌ها و تجهیزات ذکر شده در این مقاله می‌توانید در یک فضای کوچک تعداد زیادی لباس و لوازم مورد نیاز خود را چیدمان کنید.

1. قبل از هر کاری کمد لباس خود را خالی کنید!

برای اینکه مرتب کردن کمد لباس خود را شروع کنید، در اولین مرحله همه لباس‌ها و هر آنچه که داخل کمد است را خالی کنید. به شما توصیه می‌کنیم برای راحتی بیشتر و سرعت بخشی به کارها، در همین بخش لباس‌ها را به تفکیک و جدا از هم قرار دهید.

حالا نوبت به نظافت می‌رسد، کف کمد را جارو بکشید و دیواره‌های آن را کاملا تمیز کنید.

2. لباس‌های قدیمی را دور بریزید!

تا جایی که می‌توانید از لباس‌های قدیمی خود دل بکنید و لباس‌هایی را که مدتی است از آن‌ها استفاده نکرده‌اید و یا آن‌ها را دوست ندارید را به خیره‌ها اهدا کنید و یا در سایت‌های فروش خانگی قرار دهید؛ همچنین لباس‌های کهنه خود را نیز دور بریزید تا جای بیشتری برای لباس‌های مورد علاقه تان باز شود. با این کار به مرتب کردن کمد لباس خود کمک بسزایی می‌کنید.

3. لباس‌ها را تفکیک کنید!

جدا کردن لباس‌های زمستانی و تابستانی از هم، علاوه‌بر اینکه، کمد لباس شما را خلوت و منظم می‌کند باعث می‌شود که شما خیلی راحت‌تر لباس‌های مورد نیازتان را ببنید و از بین آن‌ها انتخاب کنید.

شما می‌توانید لباس‌ها و حتی کیف و کفش‌ها را بر اساس فصل خودشان از هم جدا کنید و در قسمت مربوط به خودشان قرار دهید. در این مرحله می‌توانید از سه طریق عمل نمایید.

 در روش اول می‌توانید از کیسه‌های وکیوم موجود در بازار استفاده کنید و لباس‌هایی که مربوط به آن فصل نیست را جمع آوری کنید. استفاده از این کیسه‌ها برای لباس‌های ضخیم زمستانی بسیار مناسب است، تمامی این لباس‌ها را تا کنید و درن کیسه وکیوم قرار دهید، سپس به کمک جارو برقی آن را وکیوم کنید تا حجم و فضای کمتری بگیرند.

در روش دوم می‌توانید لباس‌ها را درون چمدان‌هایتان قرار دهید تا به جای اشغال فضای کمد با یک چمدان خالی و چندین دست لباس، تنها به فضایی برای قرار دادن چمدان نیاز داشته‌باشید.  

البته می‌توانید به جای تخت خواب‌های معمولی، یک تخت خواب باکسی سفارش دهید تا لباس‌های نامناسب فصل را در باکس‌های تخت قرار دهید. این کار کمک می‌کند تا فضای بسیار زیادی در کمد شما خالی شود.

مرتب کردن کمد لباس با 7 ایده کاربردی و ساده

 4. لباس‌های حساس و ظریف را آویزان کنید!

اگر می‌‌واهید در مرتب کردن کمد لباس خود و سازمان‌ دهی‌ آن موفق باشید، بهتر است از ایده‌ها و تکنیک‌‌های مدرن چیدمان لباس در کمد استفاده کنید.

یک کمد دیواری مرتب کمدی است که لباس‌ها و وسایل زیادی را در خود جای دهد و امکان دسترسی به وسایل داخل کمد را نیز برای ما آسان‌تر کند.

یکی از کاربردی‌ترین و مهم‌ترین اکسسوری‌های داخل کمد گال آویز لباس هستند. چرا که بسیاری از لباس‌ها حساس، ظریف، چروک پذیر و مجلسی هستند و تاه کردن باعث خراب شدن آن‌ها خواهد شد.

رگال لباس میله ایست که به دیواره‌های چپ و راست کمد متصل می‌شود. اما رگال‌های مدرن عملکردی فراتر ازین عملکرد ساده و سطحی دارند. امروزه رگال دیواری در انواع ریلی و آسانسوری تولید می شود تا رگال متحرک خود را در هر جایی که نیاز دارید نصب کنید.

ریل لباس کمک می‌کند تا لباس‌هایی که در قسمت‌های پایین کمد آویزان کرده‌اید به راحتی در دسترس شما قرار بگیرند و برای دیدن آن‌ها نیازی به خم شدن نداشته‌باشید. رگال آسانسوری نیز در بالای کمد دیواری، جایی که دست شما به آن نمی‌رسد نصب می‌شود، شما می‌توانید با کمک یک میله، کل رگال را به صورت آسانسوری بیرون بکشید و از آن استفاده کنید.

رگال متحرک لباس با بهینه سازی و استفاده حداقلی از فضای کمد تاثیر بسزایی در نظم دهی اتاق خواب شما دارد.

همچنین برای آویزان کردن مرتب و بدون چروک شلوارها می‌توانید از رگال شلوار استفاده کنید. برای مشاهده انواع رگال متحرک دیواری، رگال شلوار و اطلاع از قیمت آن‌ها به صفحه ریل لباس کمد دیواری مراجعه نمایید.

5. از سبد لباس داخل کمد استفاده کنید!

معمولا در کمد دیواری‌ها، کشویی تعبیه نمی‌کنند و همین امر باعث می‌شود تا تفکیک کردن لباس‌ها از هم سخت باشد.

اگر کمد لباس‌ شما به دلیل کوچک بودن، همیشه شلوغ و نامرتب است و هر بار برای پیدا کردن جوراب یا لباس‌های دیگر خود باید زمان زیادی را صرف کنید، انتخاب یک سبد لباس داخل کمد می‌تواند شما را از بی نظمی و بهم ریختگی نجات دهد. سبدهای ریلی با ایجاد تقسیم بندی موثری که در فضای کمد ایجاد می‌کند، به شما این امکان را می‌دهند تا با کمبود جا مواجه نشوید و نظم ویژه‌ای به کمد لباس خود ببخشید.

هرچند می‌توانید به جای این کار از جعبه‌های مقوایی یا باکس‌های پلاستیکی استفاده کنید، اما  این سبد‌های لباس داخل کمد با وجود داشتن ویژگی‌های چون ریلی بودن و داشتن سوراخ‌هایی برای تهویه هوای سبد، از بهترین نظم دهنده‌های کمد شما محسوب می شوند.

6. کفش‌ها را طبقه‌بندی کنید!

جاکفشی داشبوردی یکی از محبوب‌ترین انواع جاکفشی در بازار است. این جاکفشی‌ها به نسبت جاکفشی‌های ساده عمق کمتر و فضای بیشتری دارند؛ همچنین دسترسی به کفش‌ها در انواع جاکفشی متحرک و گردان بیشتر است.

امروزه یراق آلات متنوعی به عنوان یراق جا کفشی‌ وارد بازار شده‌است که تولید انواع مختلف جاکفشی در سایز، شکل و ابعاد مختلف را ممکن می‌کند. یراق جا کفشی نیز از یراق آلاتی است که تاثیر زیادی در زیبایی و نظم کمد دیواری شما دارد.

مرتب کردن کمد لباس با 7 ایده کاربردی و ساده

7. میز اتوی توکار را دست کم نگیرید!

میز اتو جزو ضروریات هر خانه است؛ با این حال معمولا جای درستی برای قرار دادن آن پیدا نمی‌کنیم؛ چرا که وسایل بزرگی هستند که ایستایی خوبی ندارند.

میز اتو توکار یک اکسسوری بسیار کاربردی و بی‌نظیر برای کمد شماست. شما می‌توانید این میز اتو را به صورت عمودی یا افقی داخل کمد نصب کنید و فقط در مواقع لزوم آن را بیرون کشیده و لباس‌های خود را اتو بزنید.

تجهیزات نظم دهی به کمد دیواری در تجهیز یراق

با توجه به‌ اهمیت مدیریت فضای کمد دیواری مخصوصا در منازل کوچک، استفاده از روش‌ها و ابزارهای مدیریتی اهمیت بسزایی دارد. در حال حاضر با توجه به نیازسنجی‌های انجام شده، امکان سفارش و خرید تمام یراق آلات اتاق خواب و کمد دیواری، تجهیزات نورپردازی، یراق کابینت، تخت باکسی و… در تجهیز یراق به صورت حضوری، تلفنی و آنلاین فراهم است. شما می‌توانید از طریق سایت اینترنتی تجهیز یراق، تماس با شماره 02177343556 و مراجعه حضوری به فروشگاه فیزیکی تجهیز یراق تمام اطلاعات لوازم مد‌نظر خود را درباره محصولات دریافت کرده و نسبت به خرید آن‌ها اقدام نمایید.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز