خبرگزاری کار ایران

معاون آب منطقه‌ای قزوین:

بازار آب قدمی برای تولید و اشتغال پایدار در قزوین است

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۲۵۳۰

معاون حفاظت و بهره برداری منابع آبی آب منطقه‌ای قزوین گفت: بازار آب مکانیزمی را در اختیار ما قرار می‌دهد که بین منابع و مصارف تعادل ایجاد شده و به تولید و اشتغال پایدار هم و همچنین در رسیدن به دشت هوشمند کمک می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، حمید منصوری با اشاره به بازار آب در استان گفت: در حال حاضر با کمک یک شرکت دانش بنیان مطالعه  بازار آب در دست انجام است و در دو تا سه آینده اولین قدم اجرایی آن برداشته می‌شود و امیدواریم تا پایان سال بتوانیم از این بازار آب بهره‌برداری کنیم.

معاون حفاظت و بهره برداری منابع آبی آب منطقه‌ای قزوین ادامه داد: رصد خانه آب که در حال حاضر راه اندازی شده پیش نیاز بازار آب است.

وی عنوان کرد: بازار آب سامانه و فضایی شفاف است که کشاورز و مصرف کننده در آن حضور دارند و افرادی که از منابع آبی دارای سهم هستند به شرط اینکه با فروش آب محصولشان کاهش پیدا نکند می‌توانند مازاد آب خود را به افراد و تولیدکنندگانی که نیاز دارند بفروشند.

این مسئول ادامه داد: در واقع کشاورزان و بهره‌برداران از منابع آبی بار روش‌هیی مانند آبیاری نوین و سایر موارد که توسط شرکت دانش بنیان به کشاورزن آموزش داده می‌شود در عین حفظ میزان تولید، میزان مصرف آب را کاهش می‌دهند و این روند در نهایت به تعادل بین منابع و مصارف و تولید و اشتغال پایدار منجر می‌شود.

وی یادآور شد: رصدخانه آب و بازار آب در قزوین به عنوان پایلوت کشوری اجرا می‌شود و رصد خانه که بسیار مدرن است یکی از بهترین اقدامات آب منطقه‌ای در استان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز