خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

برخورد قاطع با تورهای غیرمجاز در قزوین/ بیش از 10 تور غیرمجاز متوقف شدند

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۷۱۴۴

رئیس انجمن صنفی کارفرمایی دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی استان قزوین گفت: با توجه به افزایش تبلیغات در فضای مجازی و برگزاری تورهای غیرمجاز، به طور مجدد نظارت‌ها افزایش پیدا کرده و با تورهای غیرمجاز که در سطح استان برخورد خواهد شد.

علی محمدی‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین با اشاره به فعالیت تورهای غیرمجاز گردشگری در استان گفت: با آغاز فصل تابستان، مجدد شاهد افزایش فعالیت تورهای غیرمجاز گردشگری در استان هستیم و بیشتر تبلیغات‌های صورت گرفته در این باره در فضای مجازی آگهی‌های غیرمجاز است و حتی در مواردی افراد هزینه سفر را دریافت کرده اما هیچ خدماتی ارائه نداده و از دسترس خارج شده‌اند.

رئیس انجمن صنفی کارفرمایی دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی استان قزوین ادامه داد: در استان قزوین 47 دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری مجاز فعال هستند که برگزاری تور و خدمات گردشگری و مسافرتی در این مراکز مجاز است و با مراجعه به http://www.qchto.ir/wp-content/uploads/2018/10/dafater.pdf می‌توان لیست آن‌ها را مشاهده کرد.

وی عنوان کرد: از هم استانی‌ها درخواست داریم ضمن استفاده از مراکز مجاز در هنگام سفر هم از حضور تورلیدر دارای کارت، بیمه سفر و مجوز آژانس مسافرتی اطمینان حاصل کنند و تخلفات و رفتارهای خلاف شئونات اسلامی در اجرای تورها را به بخش نظارت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به شماره 33685024 و یا به دفتر انجمن به شماره 33249172 اطلاع دهند، نکته مهم این است که درصورت مجاز نبودن تورها اگر فرد با مشکلی مواجه شود امکان برخورد و شکایت از آن به طور رسمی وجود ندارد.

این مسئول تاکید کرد: باتوجه به افزایش فعالیت در فضای مجازی تعداد زیادی از افراد هستند که به تبلیغات در این فضا اعتماد می‌کنندو با مشکل مواجه می‌شوند، از این رو لازم است عقد قرارداد سفر حتما در محل دفتر صورت گیرد و قطعا تبلیغات‌هایی که فاقد نام آژانس، محل فعالیت و شماره تماس هستند غیرمجاز شناخته می‌شوند.   

وی با اشاره به نظارت مستمر بر اجرای تورهای گردشگری اظهار کرد: گشت‌های مشترک به طور مستمر در روزهای پنجشنبه و جمعه هر هفته انجام می‌شود و از ابتدای سال تا کنون از اجرای بیش از 10 مورد تور غیرمجاز جلوگیری شده و با اجرانندگان آن‌ها برخورد قانونی صورت گرفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز