خبرگزاری کار ایران

خداییان:

برای جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز باید همه دستگاه‌های متولی ورود کنند

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۳۷۴۲

رئیس سازمان بازرسی کل کشور، به بازرس کل استان قم چهار ماموریت ویژه داد تا ضمن تشکیل کارگروه‌هایی نسبت به موضوع آلودگی هوا ناشی از فعالیت واحدهای صنعتی، به موضوع ساخت و سازهای غیرمجاز و همچنین حفر چاه‌های غیرقانونی ورود و این مسائل را تا حصول نتیجه پیگیری کند.

به گزارش ایلنا به نقل از قوه قضاییه، ذبیح الله خداییان در شورای اداری سلفچگان اظهار کرد: در احادیث مختلف در خصوص تعجیل در رفع مشکلات مردم تاکید شده از این رو ضرورت دارد در هر مسئولیتی، رفع دغدغه‌های مردم در اولویت قرار گیرد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با تاکید بر اینکه مسئولیت‌هایی که در اختیار ما قرار گرفته امانت است، گفت: این امانت به دست ما سپرده شده و باید به خوبی به وظایفمان عمل کنیم و بتوانیم گره‌ای از مشکلات مردم باز کنیم.

خداییان با تاکید بر اینکه اگر همه برای رفع مشکلات مردم همت کنند تمام مشکلات برطرف می‌شود، خطاب به مسئولان شهرستان سلفچگان گفت: شما در قبال تمام مردم این شهرستان مسئول هستید و باید تا زمانی که توان دارید برای خدمات رسانی به مردم و رفع مشکلاتشان تلاش کنید.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با تاکید بر اینکه سلفچگان ظرفیت‌های بسیار خوبی در حوزه مختلف به ویژه صنعت دارد بر لزوم توجه و استفاده از ظرفیت‌های موجود تاکید کرد و ادامه داد: طبیعی است زمانی که صنعت وارد می‌شود مشکلاتی در حوزه محیط زیست و … به وجود می‌آید که باید برای رفع آن اقدام کرد.

وی برای رفع مشکل آلودگی هوا در سلفچگان دستور داد که بازرسی کل استان قم با حضور دستگاه‌های ذی ربط کارگروهی برای پیگیری مشکلات مربوط به آلودگی هوا تشکیل دهد و موضوع را تا حصول نتیجه پیگیری کند.

خداییان همچنین بازرس کل استان قم را به ورود به موضوع تعیین تکلیف کالاهای معطل مانده در انبارهای اموال تملیکی و گمرک مکلف کرد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص تغییر کاربری‌های غیرمجاز نیز خواستار تشکیل کمیته‌ای برای پیشگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز و همچنین حفر چاه‌های غیرقانونی شد و تاکید کرد؛ به طور حتم اگر سریعا به این موضوع ورود و با برخورد قاطعانه از ساخت و سازهای غیرمجاز جلوگیری شود این وضعیت ادامه پیدا نمی‌کند.

وی با اشاره به اینکه برای جلوگیری از ساخت و سازها باید همه دستگاه‌های ذیربط ورود کنند؛ خواستار رصد مورد به مورد مشکلات مردم تا حصول نتیجه شد.

ورود به رهاسازی پسماندهای صنعتی از دیگری موضوعاتی بود که رئیس سازمان بازرسی کل کشور به بازرس استان قم ماموریت داد به آن ورود کند و این مسئله را در دستور کار قرار دهد.

در شورای اداری سلفچگان مسئولان اجرایی این شهرستان، درخواست‌ها و مشکلاتشان را با رئیس سازمان بازرسی کل کشور در میان گذاشتند.

با افرادی که بدون دلیل در فعالیت واحدهای تولیدی اخلال ایجاد کنند برخورد می‌شود

رئیس سازمان بازرسی کل کشور خواستار برخورد با افرادی که بدون دلیل در فعالیت واحدهای تولیدی اخلال ایجاد می‌کنند شد و تاکید کرد؛ باید مراقب بود تا کسی مانع ادامه کار واحدهای تولیدی نشود.

ذبیح الله خداییان در نشست با قضات و کارکنان دادگستری سلفچگان با اشاره به اقدامات مهم دستگاه قضا در دوران تحول و تعالی به برخی از موضوعات مورد تاکید ریاست دستگاه قضا مبنی بر حفظ استقلال قاضی، توجه جدی به اجرای قوانین، ارتباط با مردم، مبارزه قاطع با مفاسد اقتصادی اشاره و بر لزوم توجه به پیشگیری از وقوع جرم تاکید کرد و گفت: اگر بحث پیشگیری مورد توجه قرار گیرد به طور حتم ورودی پرونده‌ها به قوه قضاییه کاهش می‌یابد.

وی با بیان اینکه منطقه سلفچگان با توجه به شرایط خاصی که دارد روبه رشد است، خواستار ورود دادگستری این شهرستان به موضوع خرید و فروش اراضی شد و تاکید کرد که باید با ورود به موقع اجازه تغییر کاربری‌های غیرمجاز داده نشود.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در ادامه بر لزوم حمایت از واحدهای تولیدی تاکید کرد و از مسئولان قضایی سلفچگان خواست ضمن برگزاری جلسه با واحدهای تولیدی مسائل و مشکلات آن‌ها را پیگیری کنند و ادامه داد: اگر مدیران واحدهای تولیدی ببینند که دستگاه قضایی حامی آنهاست و امنیت سرمایه گذاری تامین شود قطعا کار توسعه می‌یابد.

وی همچنین خواستار برخورد با افرادی که بدون دلیل در فعالیت واحدهای تولیدی اخلال ایجاد می‌کنند شد و تاکید کرد: باید مراقب بود تا کسی مانع ادامه کار واحدهای تولیدی نشود.

رئیس دادگستری سلفچگان در این دیدار مشکلات و مسائل مربوط به این شهر از جمله آلودگی هوا، کم آبی و … را با دکتر خدائیان در میان گذاشت و گزارشی از آخرین وضعیت پرونده‌های قضایی سلفچگان را ارائه داد و خواستار تقویت کادر اداری، فضای فیزیکی، دفاتر خدمات قضایی و … این مجموعه شد.

در این دیدار بازرس کل استان قم از ورود بازرسی استان به موضوع آلودگی هوا در سلفچگان خبرداد و گفت: محیط زیست اعلام کرده فعالیت این کارخانه‌ها مشکلی ندارد.

پیگیری پسماند مربوط به واحدهای صنعتی، ورود به موضوع کمبود آب و استفاده از آبیاری قطره‌ای و…از دیگر موضوعات مطرح شده از سوی حجت الاسلام طالبی بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز