خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق بازرگانی گرگان:

قیمت خرید تضمینی کلزا برای حمایت از کشاورزان افزایش یابد

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۳۰۹۳

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان گفت: افزایش قیمت خرید تضمینی کلزا برای حمایت از کشاورزان ضروری است.

به گزارش ایلنای گلستان، علی محمد چوپانی اظهار کرد: در مقطعی که کلزا در کشور در حال  برداشت بود دولت همزمان حذف ارز ترجیحی را اعلام کرد. برای همین به عنوان بخش خصوصی تصمیم گرفتیم قیمت خرید کلزا را از ۱۵ هزار تومان به ۲۳ هزار تومان افزایش دهیم.

وی ادامه داد: متاسفانه بازرگانی دولتی ایران، کلزا از استان‌های جنوبی به قیمت ۱۵ هزار تومان خرید و ۱۵ هزار و ۵۰۰ تومان به کارخانه‌جات روغن نباتی داد که باید قیمت مابه التفاوت نرخ جدید کلزا  به کشاورزان پرداخت شود.

وی یادآور شد: ما به وزیر جهاد کشاورزی نامه‌ای نوشتیم که با حدف ارز ترجیحی قیمت نهاده ها از جمله کلزا لازم است از ۱۵ هزار تومان به ۲۳ هزار تومان افزایش پیدا کند.

وی گفت: پیش بینی می شود از ۴۲ هزار و ۵۰۰ هکتار سطح زیر کشت کلزا در استان بیش از ۷۰ هزار تن محصول درگلستان برداشت شود.

وی خاطر نشان کرد: استان گلستان قطب تولید دانه‌های روغنی کشور محسوب می شود و نزدیک به ۶۰ درصد دانه‌های روغنی کشور در استان تولید می‌شود و سازمان جهاد کشاورزی باید در تمام مراکز خرید استان ناظر داشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز