خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق بازرگانی گرگان:

جلوگیری از قاچاق کالا تنها بخشی از مزایای واقعی سازی قیمت ها است

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۸۶۶۶

رئیس اتاق بازرگانی ،صنایع ،معادن و کشاورزی گرگان گفت: یکی از مزایای واقعی سازی قیمت ها ، جلوگیری از قاچاق کالا است وهمه باید کمک کنیم تا دولت در اجرای این طرح مهم که به نفع همه مردم است موفق باشد.

به گزارش ایلنای گلستان، علی محمد چوپانی اظهارکرد: پرداخت یارانه کالاهای اساسی در قالب ارز ۴۲۰۰ تومانی توسط دولت و از طرفی قیمت پایین تر در کشورهای همسایه باعث شده بود که بخشی از کالاهای اساسی بصورت قاچاق از کشور خارج شود و واقعی سازی قیمت ها قطعاً از این تضییع حقوق مردم جلوگیری خواهد کرد.

 وی ادامه داد: متاسفانه منافع ارز ۴۲۰۰ تومانی در جیب عده ای خاص می رفت و کالاها به خارج از کشور قاچاق می شد و دولت با ایثار و فداکاری این تصمیم مهم و منطقی را گرفته است.

به گفته چوپانی ، با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی قیمت نهاده ۵ برابر می شود ولی قیمت مرغ نهایتاً دو برابر می شود و سوال اینجاست که این گپ کجا می رفته است.

وی در خصوص قیمت گندم نیز گفت : تک نرخی شدن قیمت گندم از مفاسد موجود در حوزه گندم و آرد جلوگیری می کند به سود کشاورزان استان ما نیز است و کشت گندم برای کشاورزان مقرون به صرفه تر از سایر محصولاتی که آب بر نیز هستند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز