خبرگزاری کار ایران

درگفت وگو با ایلنا مطرح شد:

اختلاف۶ هزار تومانی قیمت مرغ استان با کشور دردسرساز شده است

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۰۲۰۲

عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی گرگان گفت: قیمت مرغ در گلستان ۵۴ هزار تومان قیمت گذاری شده که اختلاف ۶ هزار تومانی با کشور دارد که باعث شده تولیدکننده های استان دچار مشکل شوند.

رضا مبصری در گفت وگو با ایلنای گلستان اظهار کرد: با حذف ارز ترجیحی قیمت مرغ درکشور  ۵۹ هزار تومان مصوب شد ولی متاسفانه استان گلستان قیمت مرغ را ۵۴ هزار تومان قیمت گذاری کرد که این اصلا خوب نیست. تولید کنندگان گلستانی دچار  شوک شده اند وحتی درچند روز  اخیر کشتار مرغ نداشته‌ایم.

وی ادامه داد: گلستان بیشترین کرایه حمل‌ونقل وخرید مواد اولیه محصول به بازار هدف را متحمل می‌شود که این ۶ هزار تومانی که قیمت مرغ گلستان با کشور اختلاف دارد سبب ضرر ۶ میلیاردی مرغداران در هر شبانه روز می‌شود.

وی تصریح کرد: نباید به بهانه تولید کننده به مصرف کننده آسیب بزنیم و اگر این روند ادامه پیدا کند بعد از مدتی نهاده‌ها کم یاب می‌شود و نتیجه آن قاچاق مرغ از گلستان خواهد بود.

مبصری افزود: نباید اقداماتی صورت بگیرد که مردم استان در صف مرغ باشند. سیاست غلطی که در استان وجود دارد شرایط را به این سمت سوق می‌دهد که باید هرچه زودتر استانداری فکری برای رفع این مشکل کند تا کار به بحران نکشد.

وی خاطر نشان کرد: صنعت مرغداری یکی از بزرگترین صنایع استان محسوب می‌شود که با استقرار بیش از هزار واحد مرغداری گوشتی و تخمگذار نقش بسزایی در تأمین مرغ کشور دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز