خبرگزاری کار ایران

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان:

محور سنندج به مریوان بهسازی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۲۲۸۷

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان گفت: مسیر سنندج به مریوان که یکی از مسیر‌های پر تردد و حادثه خیز استان کردستان است، براساس طرح‌هایی توسط راه و شهرسازی استان در حال اصلاح و بهسازی است.

به گزارش ایلنا، عرفان مرادی گفت: بهسازی مسیر سنندج-مریوان با احداث واریانت گردنه خروسه به طول ۱۱ کیلومتر و تقاطع غیرهمسطح مریوان - سنندج - دیواندره در حال انجام است.

مرادی با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۹ درصدی این طرح افزود: طرح احداث واریانت خروسه در ۲ قطعه به پیمانکار واگذار شده و اعتبار اولیه آن هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال است.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان افزود: عملیات اجرایی تقاطع غیرهمسطح سنندج - مریوان نیز که بخشی از طرح اصلاح و بهسازی بهسازی این مسیر است، در مراحل پایانی قرار دارد.

مرادی به طرح ارتقا و بهسازی جاده مریوان - بانه نیز اشاره کرد و گفت: این مسیر به طول ۴۸ کلیومتر است که ۴۰ کیلومتر آن تکمیل شده است.

وی گفت: تکمیل ۸ کیلومتر باقیمانده این مسیر به ۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که براساس برنامه ریزی‌های انجام شده تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

استان کردستان دارای هفت هزار و ۸۵۰ کیلومتر راه است که ۶ هزار کیلومتر آن راه روستایی و هزار و ۸۵۰ کیلومتر آن راه اصلی و فرعی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز