خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان صمت استان مطرح کرد؛

روند آلایندگی واحدهای صنعتی خراسان رضوی کاهش می‌یابد

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۲۰۸۳

رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت خراسان رضوی از روند کاهشی آلایندگی در واحدهای صنعتی و حرکت صنایع خراسان رضوی به سمت صنعت سبز و فاقد آلاینده در چندسال اخیر و تداوم این حرکت بویژه درسال جدید با همکاری شرکت های دانش بنیان داد.

به گزارش ایلنا از مشهد، امیررضا رجبی در این خصوص افزود: شرکتها و صنایعی که موضوعات حفاظت محیط زیست و همچنین ایمنی و بهداشت را در فعالیت های خود قرار می دهند ،در حقیقت اهمیت آن را همسان محصولات و خدمات خود می پندارند.

وی اظهارداشت : کلیه ی صنایع باید بیش از پیش برای مدیریت زیست محیطی و رفتارهای مسئولیت پذیر اجتماعی، رشد و توسعه پایدار، آگاهی بیشتری کسب کنند و در این میان الزامات قانونی نیز نقش بسیار مهمی ایفا می کند که باید هم مدیران ارشد و هم کارشناسان HSE و زیست محیطی قوانین مرتبط با موضوع را شناسایی و به خوبی درک نمایند و در زمان و موعد مقرر آن بکار ببندد تا هم از محیط زیست خود حفاظت نمایند و هم به توسعه صنعتی صنعتی و پایداری که مد نظر می باشند دست یابند و هم از ضررو زیانی که بواسطه آلایندگی مطابق قوانین موجود (عوارض زیست محیطی) متوجه آنها می شود جلوگیری کنند.

وی گفت: سازمان صنعت، معدن وتجارت ضمن اعتقاد راسخ به حفظ محیط زیست در چارچوب وظایف قانونی تمام سعی و توان خود را در راستای انتقال قوانین زیست محیطی به واحدهای صنعتی باهدف کاهش آسیب های زیست محیطی صنایع از یک طرف و کمک به کاهش ضررو زیان های واحدهای صنعتی جهت پرداخت عوارض آلایندگی به کار می بندد.

رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت خراسان رضوی با اشاره به اینکه براساس آمارهای موجود تنها ۵.۴ ازآلایندگی هوای کلا نشهرمشهدمربوط به صنایع ومعادن است واین امرنیزبا رویکرد فعالان حوزه صمت بسمت صنعت پاک درواحدهای صنعتی استان وشهرمشهد با روندکاهشی درچندسال اخیرمواجه شده است بگونه ای که تعداد صنایع آلاینده در سطح استان ( دارای مجوز از سازمان صمت) از ۲۲۹ واحد در سال ۱۳۹۳ به ۱۰۳ واحد تا پایان سال۱۳۹۹ کاهش داشته است.

وی افزود: در سطح شهرستان مشهد نیز تعداد صنایع آلاینده مجوزدار ازسازمان صمت از ۹۶ واحد صنعتی در سال ۱۳۹۳ به تعداد ۴۱ واحد صنعتی در پایان سال ۱۳۹۹ کاهش داشته است. 

رجبی با بیان این نکته که مطابق ماده ۱۱ قانون هوای پاک قبل از هرگونه مجوز بهره برداری ،توسعه، تغییر خط ویا تغییر محل و استقرار از اداره کل حفاظت محیط زیست استعلام لازم صورت می گیردافزود: بنابر قوانین موجود هیچ مجوز فعالیتی از سوی این سازمان بدون استعلام از اداره کل حفاظت محیط زیست و تایید شاخص های زیست محیطی توسط آن اداره کل ، صادر نمی شود.

وی گفت: مطابق ماده ۱۱قانون هوای پاک از سال ۹۷ تاکنون موضوعات تعداد ۹۸۴ طرح صنعتی مجوز دار که آلایندگی نداشته جهت استقرار و یا صدور پروانه بهره برداری در کمیسیون ماده ۱۱ مطرح شد که تاکنون با ۵۸۱ واحد موافقت شده که این امر باعث افزایش امکان سرمایه گذاری و اشتغال زائی دراستان شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز