خبرگزاری کار ایران

آغاز طرح نظارت بر قیمت چهار نوع کالا از در کارخانه در خراسان رضوی

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۱۰۷۷

کارشناس مسئول نظارت بر کالا و خدمات سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: از امروز نظارت بازرسان این سازمان بر قیمت چهار نوع کالا شامل آب معدنی، ماءالشعیر، لوازم خانگی و انواع آب میوه آغاز شده است و واحدهای تولیدی این اقلام ملزم به رعایت قانون در تعیین قیمت این اقلام شده اند.

به گزارش ایلنا از مشهد، عباس اخوان افزود: پیش از این برخی از این کالاها یا برچسب قیمت کارخانه ای نداشت یا برخی شرکت‌های پخش طی تبانی با کارخانه ها، قیمتی غیرواقعی برای کالا تعیین کرده و بر روی آن نصب می کردند که هر ۲ منتفع شوند و سپس این کالاها با تخفیفهای غیرواقعی در فروشگاه ها عرضه می شد.

وی اضافه کرد: به منظور جلوگیری از گرانفروشی و عرضه کالا با تخفیفها و قیمت‌های غیرواقعی، سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در ابلاغیه جدید خود تولیدکنندگان چهار نوع کالای مزبور را ملزم به نصب برچسب قیمت واقعی و فروش آن براساس قیمت مزبور کرده است.

کارشناس مسئول نظارت بر کالا و خدمات سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: قانونگذار به واحدهای تولیدی اقلام مزبور اجازه داده است تا حداکثر ۱۷ درصد سود خود را براساس قیمت تمام شده کالا در نرخ فروش لحاظ کنند.

اخوان افزود: واحدهای صنفی فروشنده این کالاها ملزم هستند قیمت‌شان را بر اساس فاکتوری که واحد تولیدی این اقلام صادر کرده است با رعایت ضرایب سود متعلقه و قانونی، با برچسب بر روی کالا نصب کنند.

وی ادامه داد: از این پس، نظارت بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت، کنترل قیمت کالاهای مزبور از در کارخانه تا واحد صنفی خواهد بود و به مرور کالاهای دیگر نیز در زمره این نوع بازرسی قرار می گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز