خبرگزاری کار ایران

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قزوین:

وظیفه نظارت و حفاظت از اراضی کشاورزی تعطیل بردار نیست

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۰۹۰۱

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قزوین گفت: وظیفه نظارت و حفاظت از اراضی کشاورزی تعطیل بردار نیست و به شکل مستمر و شبانه روزی باید ادامه داشته باشد، چراکه سودجویان و فرصت طلبان از هر زمان اندکی برای رفتارها و اقدامات غیرقانونی بهره می‌گیرند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، علی فولیان روز پنجشنبه در نشست توجیهی با ضبطان خاص امور اراضی استان قزوین افزود: برخورد با متخلفان در حوزه اراضی کشاورزی اگرچه یک اقدام ضروری است، اما ضابطان خاص می‌توانند با تکیه به قانون و در راستای پیشگیری از وقوع جرم به شکل بازدارنده وارد عمل شوند.

وی اضافه کرد: انتظار بر این است که از همان ابتدا جلوی ساخت و سازها گرفته شود و به عبارت دیگر ضابط امور اراضی اجازه ندهد آجری روی آجر گذاشته شود که این مهم نیازمند اشرافیت به حوزه قوانین و استمرار بر گشت زنی است.

فولیان تاکید کرد: تسلط ضابطان امور اراضی به قانون از گسترش تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی جلوگیری شود که این مهم نیازمند آموزش‌های دوره‌ای است.

این مسئول قضایی در ادامه به تشریح آیین دادرسی کیفری پرداخت و گفت: ضابطان خاص باید مبانی و مفاهیم ابتدایی قانون را یاد گرفته و نسبت به آن اشرافیت داشته باشند که بتوانند در تنظیم گزارش و همچنین کشف جرم از ان استفاده کنند.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قزوین خاطرنشان کرد: برگزاری کلاس‌های آموزشی و توجیهی برای ضابطان خاص باعث می‌شود که علاوه بر تقویت اقدامات این افراد به یک جریان بازدارنده از تخلفات و جرایم در امور اراضی کشاورزی دست یابیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز