خبرگزاری کار ایران

برنامه عربستان برای سه برابر کردن ورود گردشگران خارجی

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۹۵۴۸

عربستان سعودی به دنبال افزایش سه برابری تعداد بازدیدکنندگان خارجی خود در سال جاری 2022 است.

 به گزارش ایلنا از خبرگزاری فرانسه، احمد الخطیب وزیر گردشگری عربستان گفت که کشورش در تلاش است تا گردشگران خارجی بیشتری را جذب کند و هدف آن نیز ثبت 12 میلیون بازدید در مقایسه با چهار میلیون بازدید سال 2021 است.

وی افزود: ما با خوش بینی برگشتیم؛ کشورها مرزهای خود را باز کردند، محدودیت‌ها برداشته شد و گردشگران شروع به سفر کردند.

براساس اظهارات الخطیب قرار است در سپتامبر آینده منطقه رستوران در دیریه افتتاح شود، در حالی که سایر مولفه‌های پروژه بزرگ میراث و سرگرمی «از سال 2025 به بعد» عملیاتی خواهند شد.

وی ادامه داد: عربستان چشم انداز گردشگری را در سطح جهانی تغییر خواهد داد.

 الخطیب گفت که از 100 میلیون گردشگر هدف گذاری شده در سال 2030، انتظار می‌رود 30 میلیون نفر از خارج وارد شوند، در حالی که بقیه شامل مسافرانی از داخل سعودی می‌شود.

پس از دو سال که شاهد کاهش شدید تعداد زائران به دلیل شیوع اپیدمی «کرونا» بودیم، ریاض در ماه آینده خود را برای پذیرایی از یک میلیون نفر برای انجام مراسم حج آماده می‌کند.

افزایش سفرهای داخلی در سال‌های 2020 و 2021 کمک کرد، تا مقامات رکورد 64 میلیون "بازدید داخلی" را ثبت کردند که شبیه عملیات نجات بخش گردشگری عربستان بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز