خبرگزاری کار ایران

در سه ماهه نخست امسال صورت گرفت:

افزایش ۲۰۰ درصدی ورود گردشگران خارجی به کشور

asdasd
کد خبر : ۱۸۵۷۳۲

«سال گذشته در سه ماهه اول سال حدود ۱۰ هزار گردشگر خارجی به کشور وارد شد در حالی که در سه ماهه نخست سال ۹۳ این تعداد به ۳۰ هزار نفر گردشگر خارجی از طریق تورهای رسمی افزایش پیدا کرده است.»

معاون گردشگری سازمان میراثفرهنگی کشور از افزایش ۲۰۰ درصدی ورود گردشگران خارجی به کشور در سه ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مرتضی رحمانی‌موحد در تشریح جزئیات این آمار گفت: سال گذشته در سه ماهه اول سال حدود ۱۰ هزار گردشگر خارجی به کشور وارد شد در حالی که در سه ماهه نخست سال ۹۳ این تعداد به ۳۰ هزار نفر گردشگر خارجی از طریق تورهای رسمی افزایش پیدا کرده است.
وی ادامه داد: این افزایش ورود خارجی‌ها، در ارتباط با گردشگران کشورهایی مانند ایتالیا و اسکاندیناوی دو برابر شده است.
رحمانی‌موحد با اشاره به اینکه موج اول ورود گردشگران خارجی به کشور معمولا از نیمه فروردین ماه آغاز و تا آخر خرداد ادامه دارد گفت: معمولا در تابستان حضور کمتر گردشگران خارجی را شاهد خواهیم بود و مجددا در اواخر شهریور تا آذر ماه موج دوم حضور گردشگران خارجی را خواهیم داشت.
معاون گردشگری سازمان میراثفرهنگی افزود: تصمیم به سفر به ایران از سوی گردشگران خارجی معمولا با برنامه قبلی صورت می‌گیرد و به شرایطی مختلفی از جمله روابط بین‌الملل، بازاریابی تور‌ها، وضعیت منطقه و… ارتباط پیدا می‌کند.
وی با بیان اینکه معمولا انتخاب گردشگران برای ورود به ایران در زمان‌های خاص و تنها در ۴،۵ ماه از سال بنا بر برنامه‌ریزی تور‌ها و یا مناسبت‌های خاص مذهبی و بین‌المللی است افزود: ما در سال گذشته بیش از یک و نیم میلیون نفر گردشگر مذهبی از کشور عراق داشته‌ایم و معمولا گردشگران مذهبی زمان‌های خاصی را برای ورود به ایران انتخاب می‌کنند. بنابراین سعی داریم که بتوان این مدت زمان‌های مقطعی را تبدیل به توسعه زمانی گردشگری کنیم. از همین جهت مکاتباتی را با دولت داشته‌ایم تا در برنامه‌ریزی زمانی برای برگزاری اجلاس‌ها همایش‌ها و… مسائل گردشگری را در نظر داشته باشند تا با تجمیع اینگونه مسائل در مدت زمان فشرده‌ای رو به رو نباشیم.
وی در پاسخ به این سوال که آیا آمار ثبت‌شده‌ای از درآمدهای کسب شده از طریق ورود گردشگران خارجی وجود دارد اظهار کرد: آن مقداری که توسط تور‌ها و هتل‌ها دریافت شده مشخص است اما به طور کلی متاسفانه آمار ثبت‌شده‌ای وجود ندارد اما در صدد هستیم که با همکاری با دستگاه‌های مرتبط نظام آماری اقماری را تهیه کنیم تا با این مسائل رو به رو نباشیم.
رحمانی‌موحد در مورد برنامه‌های این سازمان برای معرفی مکان‌های کمتر شناخته شده به گردشگران خارجی گفت: ما در صورتی از دفا‌تر بین‌المللی‌مان حمایت‌ می‌کنیم که در برنامه‌هایشان طرح‌های این سازمان را اجرا کنند و یکی از طرح‌های ما این است که دفا‌تر بین‌المللی در مجامع و نمایشگاه‌های مختلف حتما به معرفی مسیر‌ها و مکان‌های جدید بپردازند.
معاون گردشگری سازمان میراثفرهنگی همچنین طرح صدور کارت اعتباری در فرودگاه برای گردشگران خارجی را در دست بررسی خواند و اشاره کرد که اجرای این پروژه با همکاری شرکت توسعه ایرانگردی و جهانگردی سازمان میراثفرهنگی در حال انجام است و نتیجه آن به زودی اعلام خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز