خبرگزاری کار ایران

سومین بازدید مسئولان قضایی استان از اسکله جوکندان تالش

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۹۷۱۶

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گیلان به همراه تعدادی از مدیران ارشد استانی برای سومین بار از اسکله جوکندان تالش بازدید نموده و در نشستی که به همین منظور تشکیل شده بود حضور یافت.

به گزارش ایلنا از تالش، احمد آقایی به همراه تعدادی از مدیران ارشد استانی برای سومین بار از اسکله جوکندان تالش بازدید نموده و در نشستی که به همین منظور تشکیل شده بود حضور یافت.

آقایی با اشاره به اینکه موانع قانونی متعددی در جهت تشکیل اسکله جوکندان تالش وجود دارد اظهار داشت: با توجه به آمایش سرزمینی، این عرصه جهت گردشگری مناسب نبوده و ایجاد اسکله در آن مغایر با قوانین و پروتکل های زیست محیطی است.

وی با بیان اینکه قانون گذار حد فاصل بین ساحل و جنگل را تعریف کرده است و در این مکان این فاصله بسیار کمتر است تصریح کرد: در حال حاضر بیش از 20 اسکله فعال تجاری در گیلان داریم و ظرفیت اسکله های استان 30 میلیون تن است درحالی که تنها یک ششم این اسکله ها فعال بوده و ظرفیت خالی بسیاری در سایر اسکله ها موجود است.

آقایی ایجاد زیر ساخت اسکله های تجاری را بر عهده دولت و حاکمیت دانست و افزود: تعیین مرز مجاز دریایی بر عهده قانون گذار است و در استان گیلان 3 مرز فعال اقتصادی- تجاری وجود دارد و در آستارا و انزلی بارانداز های بسیار قوی وجود داشته که فعالیت های تجاری بین المللی در آن صورت می گیرد.

وی با اشاره به اینکه ساحل جوکندان تالش از گذشته محل ارتزاق و تنها منبع درآمدی صیادان پر تلاش و نجیب منطقه بوده است اظهار داشت: مدیران سازمان های متولی هم چون منابع طبیعی، جهاد سازندگی، اداره کل بنادر و کشتیرانی و آب منطقه ای استان به شدت مخالف با احداث اسکله خصوصی در این منطقه هستند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گیلان در پایان با تاکید بر اینکه طرح اسکله جوکندان تالش با ظرفیت های قانونی استان سازگاری نداشته و موجب غارتگری سواحل می شود خاطر نشان کرد: دستگاه قضایی همواره حافظ انفال و حقوق بیت المال بوده و از سرمایه گذاران نیز در مسیر تولید و اشتغال حمایت نموده و با کسانی که قصد خروج سرمایه های استانی را داشته باشند مقابله می کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز