خبرگزاری کار ایران

نماینده یزد در مجلس:

دولت مابه التفاوت گران شدن کالا‌ها به مردم پرداخت می‌کند/ یارانه نان به هیچ وجه قطع نمی‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۸۰۸۲

نماینده یزد و اشکذر در مجلس با بیان اینکه ارز ترجیحی به شیوه سابق، رانت را به همراه داشته گفت: دولت با اصلاح وضع فعلی، مابه التفاوت گران شدن کالا‌ها به مردم پرداخت می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، محمدصالح جوکار با اشاره به تامین منابع افزایش اعتبار در قالب ارز ترجیحی و یارانه اظهار داشت: میزان منابعی در بودجه سال جاری ۱۴۰۱ در نظر گرفته شده که در اختیار دولت قرار دارد تا بر اساس آن به شیوه ارز ترجیحی سابق یا پرداخت یارانه استفاده کند.

وی با بیان اینکه با روش فعلی چیزی که باید در ارز ترجیحی به جیب مردم برود در شبکه توزیع هدر می‌رود و بر این اساس باید دست رانت خواران و مفسدان قطع شود افزود: باید ببینیم دولت چه ساز و کاری اندیشیده و یارانه را به صورت کارت اعتباری، بن کالا یا نقدی در اختیار مردم قرار می‌دهد.

جوکار با تاکید بر اینکه سیاست جبرانی باید به گونه‌ای باشد که مردم اعتماد کرده و احساس کنند که همه قوا و مسئولان درصدد حمایت از آن‌ها هستند عنوان کرد: باید برای سفره مردم آرامش به وجود آورده و از بهم ریختن این سفره خودداری کنیم.

نماینده مردم یزد افزود: احتمالا سه دهک پایین جامعه، بیشترین دریافتی را خواهند داشت و بقیه دهک‌ها هم بر اساس درآمد و دریافتی، یارانه در اختیار آنان قرار می‌گیرد.

جوکار با اشاره به اینکه یارانه نان به هیچ وجه قطع نمی‌شود، ادامه داد: در برخی کالا‌ها نظیر نهاده‌های دامی، اگر افزایش قیمتی صورت گیرد، مابه التفاوت آن به صورت بن کالا یا کارت اعتباری به مردم پرداخت خواهد شد.

وی با بیان اینکه زمان زیادی برای تدارک بن کالا وجود ندارد تصریح کرد: پرداخت به صورت نقدی یا بن کارت اعتباری دیجیتال انجام می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز