خبرگزاری کار ایران

نماینده تفت و میبد از تخلف دولت سیزدهم انتقاد کرد؛

صدور مجوز معدن جدید با رانت ویژه در استان یزد/ مجوزها به رغم مخالفت امام جمعه و محیط زیست در میبد صادر شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۰۰۶۸

نماینده تفت و میبد با انتقاد از عملکرد دولت در استان یزد در خصوص ممنوعیت استقرار و بهره برداری معدن جدید گفت: با وجود اعتراض‌های مکرر و ممنوعیت استقرار معادن جدید، مجوز معدن جدید با رانت ویژه صادر می‌شود.

به گزارش ایلنا از یزد، سید جلیل میرمحمدی خطاب به رئیس جمهور، نمایندگان و مسئولان یزد اظهار داشت: قرار بود انفال و معادن برای تأمین منافع مردم و جامعه اسلامی به کار گرفته شود و قرار نبود تبدیل به بلای جان مردم، ویژه خواری عده ای، ابزاری برای تخریب مراتع، جاده ها، محیط زیست و آرامش مردم روستا‌ها و شهر‌ها شود.

وی با بیان اینکه به‌رغم پیگیری‌های نماینده مردم باز هم اصرار به این اقدام خطرناک وجود دارد افزود: متأسفم که سال قبل بدون اطلاع من، امام جمعه و شما و حتی با وجود مخالفت منابع طبیعی، محیط زیست و انرژی اتمی در یک اقدام بی سابقه در حریم زیستی مردم شهر میبد و در فاصله کمتر از ۸ کیلومتری، مجوز بهره برداری از یک معدن چند صد هکتاری صادر شده است.

میرمحمدی با بیان اینکه آلایندگی وحشتناک و انفجار‌های مختلف از هم اکنون صدای خیلی افراد را درآورده است، تصریح کرد: وقتی آلودگی معدنی همراه با آلودگی صنعتی شود، جان مردم منطقه را به لب خواهد رساند. بار‌ها از این تریبون فریاد زده ام که دورنمای بسیار تاریکی در انتظار شهرستان‌های تفت و میبد قرار دارد، اگر به ادامه این روند اصرار کنیم.

وی در ادامه قول پیگیری این موضوع را به مردم تفت و میبد داد و گفت: با این حال حمایت و مطالبه شما نیز کمک کننده بوده و مانع از صدور این مطلب می‌شود. حال که دولت انقلابی روی کار آمده دیگر انتظار زیادی نیست که وزیر صنعت، رئیس سازمان محیط زیست و استاندار پای کار بیایند و مانع تداوم این روند خطرناک شوند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم همچنین با اشاره به آب رسانی به روستا‌های شهرستان تفت خاطرنشان کرد: حدود یک سال و نیم است که این موضوع میان سازمان برنامه و بودجه، وزارت نیرو و سازمان آب و فاضلاب در رفت و آمد است. مردم روستا‌ها تشنه هستند و باید به داد آن‌ها رسید. تأمین آب مردم تفت و میبد به خصوص در تابستان و تأمین زیرساخت‌های لازم ضروری است.

انتهای پیام/

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز