خبرگزاری کار ایران

وزیر اقتصاد عنوان کرد؛

برآورد ۲ میلیارد تن ذخیره معدنی در بافق/شناسایی بیش از ۳۸ آنومالی آهن در بافق

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۰۸۵۶

وزیر اقتصاد از سنگ آهن مرکزی ایران به عنوان بزرگترین تولیدکننده سنگ آهن دانه بندی کشور یاد کرد و گفت: ۲ میلیارد تن ذخیره معادن در شهرستان بافق براورد شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، سید احسان خاندوزی، عصر جمعه در جمع خبرنگاران شهرستان بافق با بیان اینکه این شهرستان از لحاظ معدنی بسیار غنی است اظهار داشت: ذخیره سنگ آهن بلوک معدنی بافق که از ساغند تا زرند ادامه دارد، بیش از ۲ میلیارد تن برآورد شده است.

وی با بیان اینکه سهم معادن چغارت ۱۶۰ میلیون تن برآورد شده که ۱۰۰ میلیون تن آن تاکنون برداشت شده افزود: بلوک معدنی بافق با ذخیره بیش از یک سوم سنگ آهن کشور به عنوان مهمترین زون آهن در ایران شناخته شده که بیش از ۳۸ آنومالی آهن با ذخیره نزدیک به ۱.۷ میلیارد تن در این منطقه شناسایی شده است.

وزیر اقتصاد و دارایی همچنین با تاکید بر رقابت سالم صنایع با یکدیگر در راستای افزایش تولید و اشتغال تصریح کرد: تولیدات سنگ آهن منجر به ارزش افزوده شود نه اینکه به صورت خام فروشی عرضه و ارزش افزوده ای هم نداشته باشد.

خاندوزی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بازدید از شهرستان بافق و بهاباد و ویژگی مردمان این دیار اضافه کرد: ظرفیت های خوبی در این دو شهرستان وجود دارد و برنامه های خوبی نیز اجرایی شده که نمونه آن مجموعه ورزشی کارگران است.

وی با بیان اینکه این مجموعه با مساحت چهار هکتار و با توجه به ضرورت توسعه ورزش برای نیروهای مولد کارگری، در سال ۱۳۸۹ عملیات اجرایی آن آغاز شد اظهار داشت: در سال‌های ۸۹ تا ۹۹ از محل اعتبارات ملی، مبلغ ۳۶ میلیارد و ۶۶ میلیون ریال بابت احداث سالن چند منظوره، زمین چمن مصنوعی، حصارکشی و اخذ انشعابات آب و برق هزینه شد.

خاندوزی ادامه داد: برای تکمیل محوطه سازی این مجموعه، ایجاد استخر سرپوشیده و احداث پنج باب سوئیت، ۴۰ میلیارد تومان دیگر اعتبار نیاز است اما باید از ظرفیت خیران در این زمینه بهره برد و منتظر بودجه و اعتبار دولتی بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز