خبرگزاری کار ایران

مرکز توسعه فناوری های معدنی در یزد آغاز به کار کرد

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۴۳۵۴

مرکز توسعه فناوری های معدنی با حضور معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در استان یزد آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، علی خیرالدین در آیین آغاز به کار این مرکز با بیان اینکه مطالعات اولیه و شناسایی مدل کاری در مراکز توسعۀ فناوری از ابتدایی­ ترین اقدامات است اظهار داشت: ولی ایجاد و راه­اندازی مراکز توسعۀ فناوری نگاهی متفاوت به همراه مدل کسب و کار جدید در توسعۀ فناوری در کشور است که متولی آن بخش خصوصی و کنسرسیومی از ذی­نفعان دارای تخصص است.

وی با بیان اینکه مراکز توسعه فناوری، مرکز رشد نبوده، مرکز نوآوری نیستند و با شتاب دهنده ­ها تفاوت ­های قابل­ توجهی دارند ادامه داد: این مراکز در برگیرندۀ ساختاری متشکل از نهاد حمایتی برای ایده­ های نو همچون مراکز نوآوری، نهاد تأمین‌کنندۀ مالی و نهادی محرک برای رساندن ایده­ های نو به بازار و صنعت هستند.

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم با اشاره به لزوم راه اندازی مرکز توسعۀ فناوری‌های نوین معدنکاری اضافه کرد: توسعۀ فعالیت‌ها در زمینۀ فناوری‌‌های جدید در زمینۀ اکتشاف، معدنکاری، و فراوری هم از جایگاه مصرف‌کننده و هم از جایگاه تولیدکننده اهمیت دارد چون هزینه تولید را کاهش، کیفیت کالاهای معدنی موجود را افزایش، اثرات مخرب محیط زیستی را کم و ایمنی و سلامتی را بهبود می­­ بخشد.

وی هدف از تأسیس مرکز فناوری‌های نوین معدنکاری را ایجاد یک زیرساخت به­ منظور توسعه فناوری‌های معدنکاری و پاسخ به نیازهای فناورانه در حوزه معادن و صنایع معدنی دانست و افزود: باید سمت و سوی معادن بیش از گذشته به سمت نوآوری و تحقیقات پیش برود؛ در این زمینه دولت نیز مشوق خواهد بود.

به گزارش ایلنا، یزد دومین استان معدنی کشور شناخته شده و بیش از پنجاه نوع ماده معدنی در این استان شناسایی و در حال بهره برداری است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز