خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل اتحادیه مرغ تخم‌گذار خراسان‌رضوی:

شهرداری مشهد، حلقه واسط بین تولیدکننده و مصرف‌کننده باشد/ کمبود تخم‌مرغ در مشهد مدیریت شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۲۸۸۹

مدیرعامل اتحادیه مرغ تخم‌گذار خراسان‌رضوی گفت: با توزیع تخم‌مرغ تنظیم بازار در بازارهای میوه‌وتره‌بار شهرداری مشهد، واسطه‌ها حذف شد و تخم‌مرغ تولیدی استان به قیمت مناسب‌تر به دست مصرف‌کننده رسید و عملاً بحران کمبود تخم‌مرغ در مشهد مدیریت شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا ، سیدحسین موسوی‌نژاد ضمن تشریح نتایج همکاری اتحادیه مرغ تخم‌گذار خراسان‌رضوی و سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فراورده‌های کشاورزی شهرداری مشهد، گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد در طرح توزیع تخم‌مرغ تنظیم بازار در بازارهای میوه و تره‌بار مناطق شهری مشهد علاوه بر مصرف‌کننده، تولیدکنندگان نیز از اجرای طرح رضایت داشتند.

وی ادامه داد: با اجرای این طرح توسط شهرداری مشهد، واسطه‌ها حذف شده و تخم‌مرغ تولیدی استان به قیمت مناسب‌تر به دست مصرف کننده رسید و عملاً بحران کمبود تخم‌مرغ در مشهد مدیریت شد.

مدیرعامل اتحادیه مرغ تخم‌گذار خراسان رضوی با بیان اینکه این اقدام شهرداری مشهد برای منافع مصرف‌کننده و تولیدکننده بوده است و اتحادیه از آن حمایت می‌کند، گفت: شهرداری مشهد می‌تواند در مدیریت بحران توزیع مواد پروتئینی نقش ایفا کند؛ زیرا بازارهای میوه و تره‌بار و فروشگاه‌های عرضه مواد غذایی در مشهد بهترین بستر برای عرضه بی‌واسطه تخم‌مرغ‌های تولیدی است.

وی با اعلام آمادگی برای عرضه مستقیم تخم‌مرغ تازه تولیدی به سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری مشهد، افزود: شهرداری مشهد می‌تواند حلقه واسط بین تولیدکننده و مصرف‌کننده واقعی باشد.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه نرخ تخم‌مرغ تولیدی در خراسان رضوی نیازمند بازنگری است، گفت: مرغ‌داران به دنبال افزایش قیمت نیستند اما هزینه‌های تولید در استان افزایش یافته است و تخم‌مرغ گران تولید می‌شود.

موسوی‌نژاد گفت: روزانه ۴۰۰ تن تخم‌مرغ در خراسان رضوی تولید می‌شود که ۱۰۰ تن آن در مشهد به مصرف می‌رسد. همچنین ۱۰۰ تن تخم‌مرغ در سایر شهرستان‌ها مصرف می‌شود و مابقی تخم‌مرغ تولیدی مازاد است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز