خبرگزاری کار ایران

مدیرمخابرات منطقه فارس خبرداد؛

هیچ انحصاری در تأمین اینترنت وجود ندارد/ مشکلات تلفن همراه در فارس تاحدودی مرتفع شده است

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۹۹۵۹

مدیرمخابرات منطقه فارس با اشاره به تلاش های صورت گرفته در راستای توسعه خدمات VDSL در استان، گفت: این نسل از خدمات اینترنتی که نسبت به ADSL جدیدتر محسوب می‌شود و به شدت نسبت به فاصله مشترک دریافت کننده خدمات از مرکز، حساس است.

به گزارش ایلنا، فرشید ایزدی در نشست خبری، افزود: تاکنون برای یکهزارو ۴۵۷ مشترک، خدمات VDSL ارائه شده است و علاوه بر این بستر خدمت دیگری با عنوان UFB نیز برای مشترکان در شیراز فراهم است که قابلیت دسترسی به اینترنت پرسرعت تا ۹۰۰ مگابایت را هم می‌تواند فراهم کند.

وی ادامه داد تامین و ارائه این نوع خدمت، مستلزم اجرای خط فیبرنوری تا درون ساختمان محل سکونت یا استقرار مشترک است و هنوز فیبر نوری در کلانشهر شیراز کامل نشده اما علیرغم آن، امسال ۱۶۹۸ مشترک خدمات اینترنت پرسرعت UFB را دریافت کرده‌اند.

او با بیان اینکه امکان ارائه خدمات اینترنت برای همه شرکت‌ها و ارائه دهندگان این خدمت، در استان فارس فراهم است، عنوان کرد: هیچ انحصاری در تامین اینترنت وجود ندارد، اما ممکن است در برخی نقاط، بعضی از شرکت‌های ارائه دهنده خدمات، تمایل به عرضه خدمت نداشته باشند.

ایزدی با بیان اینکه هر مشترک اینترنت، امکان پیگیری در خصوص میزان خدمات دریافتی را دارد، یادآور شد: تعرفه‌های خدمات اینترنت از سوی سازمان تنظیم مقررات تعیین می‌شود و موضوع تطابق خدمات درخواستی و خریداری و خدمات عرضه شده از سوی مشترکان وجود دارد.

 مدیرمخابرات منطقه فارس با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تا کنون ۲۴ هزار و ۱۹۷ شماره تلفن ثابت جدید راه اندازی شده است، بیان کرد: این درحالی است که راه اندازی خطوط تلفن ثابت بسیار پرهزینه و  در بستر فیبرنوری  نیاز به حفاری دارد اما همچنان تعرفه های تلفن ثابت  بدون تغییر مانده است.

وی با اشاره به کند بودن توسعه تلفن ثابت در بعضی از مکان‌ها عنوان کرد: بیش از ۱۲ سال است که تعرفه‌های شرکت مخابرات ایران نسبت به مدت مشابه سال اخیر با توجه به خرید‌ها و دستمزد‌ها هیچ گونه تغییری نداشته است درحالی که و برای نگه‌داری و توسعه دچار بحران شده ایم و برای سرویس دهی بهتر نیاز به منابع است.

ایزدی با بیان اینکه برای استان فارس ۷۵۰ کیلومتر فیبر نوری مصوب شده است، خاطرنشان کرد:   تا کنون ۵۰۰ کیلومتر اجرا که از این تعداد ۲۲۵ کیلومتر در سال جاری اجرا شده است.

افتتاح ۲۴۷ پروژه مخابراتی فارس از ابتدای سال

او با اشاره به توسعه خدمات ارائه شده از سوی این شرکت در زمینه‌های تلفن ثابت، سیار (موبایل)، اینترنت خانگی ای دی اس ال و همچنین ایجاد امکان ارائه سرویس VDSL  در فارس و شیراز ، تصریح کرد: پروژه‌های متعددی امسال در زمینه توسعه تلفن ثابت، تلفن همراه، دیتا، فیبر نوری و .... در استان اجرا شده بود که در دهه فجر به بهره‌برداری رسید.

وی خاطرنشان کرد: ۲۴۷ پروژه در زمینه تلفن همراه با ۶۲۲ میلیارد تومان اعتبار، ۴۴ پروژه دیتا با ۹ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار، ۲۷ پروژه فیبر نوری با ۲۶ میلیارد تومان اعتبار، ۱۲ پروژه تلفن ثابت و کافوی نوری با ۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار، دهه فجر امسال به بهره برداری رسید.

مدیر مخابرات منطقه فارس همچنین گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۴ هزار مشترک ADSL دائر شده ودر موضوع اینترنت ثابت، فاصله مشترک از مرکز و طول خطوط در کیفیت تاثیرگذار است.

ایزدی بااشاره به همکاری شهرداری و شوراهای اسلامی شهر در خصوص تامین امکان استقرار سایت‌های تلفن همراه، تصریح کرد: براساس داده‌ها و به استناد تاکیدات دستگاه‌ها و مجموعه‌های تخصصی، سایت‌های تلفن همراه برای سلامت انسان مضر نیست.

مشکلات تلفن همراه در فارس تاحدودی مرتفع شده است

به گفته ایزدی پهنای باند تامین شده اینترنت ثابت در استان فارس ۷۶ گیگابایت است که این میزان در سال ۱۳۹۸، حدود ۲۳ گیگابایت بوده است و طی این دو سال، به شکل قابل توجهی ارتقا یافته است.

ایزدی در خصوص تلفن همراه نیز گفت: هم اکنون ۱۸۴۵ سایت تلفن همراه در استان فارس دایر شده که ۵۵۷ سایت آن، در شیراز استقرار دارد و مابقی مربوط به سایر نقاط استان است، از ابتدای امسال تاکنون ۷۱ سایت جدید ایجاد و ۲۴۳ سایت نیز ارتقاء داده شده است.

مدیر مخابرات منطقه فارس با بیان اینکه مشکلات تلفن همراه در استان فارس تاحدودی مرتفع شده است، خاطرنشان کرد: این ادعا وجود ندارد که ارتباط و خدمات تلفن همراه در سراسر این استان، فاقد مشکل و کاستی است، اما تلاش برای رفع کاستی‌ها، تداوم دارد.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز