خبرگزاری کار ایران

پیش از ظهر امروز صورت گرفت؛

تجمع اعتراضی عشایر ایذه و دزپارت مقابل فرمانداری و امور عشایر ایذه

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۸۲۹۸

پیش از ظهر امروز ۶ بهمن‌ماه، عشایر شهرستان‌های ایذه و دزپارت نسبت به آنچه توزیع ناعادلانه جو عنوان می‌کنند معترض شده و در مقابل فرمانداری و امور عشایر ایذه دست به اعتراض زدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، امروز ۶ بهمن ۱۴۰۰ جمع کثیری از عشایر شهرستان‌های ایذه و دزپارت در به دلیل پخش غیرعادلانه جو، ابتدا در مقابل درب امور عشایر و سپس در مقابل فرمانداری شهرستان ایذه دست به اعتراض زدند.

این عشایر به دلیل عدم دریافت جو دولتی و کمبود جو و علوفه یارانه‌ای معترض بوده و خواستار پیگیری این موضوع شدند.

یک منبع آگاه ضمن تایید این خبر در این خصوص به خبرنگار ایلنا گفت: امروز جمعیتی بالغ بر ۳۰۰ نفر از عشایر منطقه در اعتراض به عدم دریافت پاسخ شفاف و رسیدگی به خواسته‌های آنها در خصوص دریافت جو یارانه‌ای دست به تجمع زدند.

وی افزود: ظاهراً جوهای موجود هنوز به‌روشنی مشخص نشده است که چگونه به فروش رفته‌اند و انبارها خالی است. اختلاف قیمتی جو دولتی با آزاد بالاست و عشایر به دلیل شرایط مالی توان خرید جو آزاد را ندارند.

این منبع آگاه ادامه داد: عشایری که امروز دفترچه به دست معترض بودند می‌خواهند بدانند جویی که حق قانونی آنهاست، چرا به دستشان نرسیده و سهمیه آنها طی یکی دو روز پس از ورود به انبار چه شده است.

وی بیان کرد: دو انبار امور عشایر در حوزه پیان به‌سرعت خالی و هنوز پاسخ شفافی دریافت نشده است. اینکه برخی از افراد در گذشته دامدار بوده و اکنون نیستند و هنوز حواله دریافت جو را اخذ کرده و این‌گونه باعث نامنظم شدن بازار جو می‌شوند نیز یکی از گلایه‌های این عشایر طی اعتراض امروز بوده است.

گفتنی است، مدیر امور عشایر شهرستان ایذه به تماس‌های خبرنگار ایلنا جهت روشن شدن موضوع، پاسخی نداد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز