خبرگزاری کار ایران

اداره هواشناسی استان اعلام کرد؛

احتمال وقوع خسارت به کشاورزان و دامداران اصفهانی به دلیل کاهش دما

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۷۵۷۷

به دلیل نفوذ توده هوای سرد و کاهش نسبی دما، افزایش مصرف حامل‌های انرژی، خسارت محصولات کشاورزی و دامی را از روز چهارشنبه تا اوایل روز شنبه برای اکثر مناطق استان اصفهان پیش‌بینی می‌ شود.

به گزارش ایلنا از اصفهان، اداره کل هواشناسی استان اصفهان اعلام کرد: در ۲۴ ساعت گذشته دمای شهر اصفهان در گرمترین ساعات به ۱۷ درجه و در سردترین ساعات به ۵ درجه سانتی‌گراد رسیده است.

شهرهای خورو بیابانک با دمای ۲۱ درجه سانتیگراد گرمترین و بویین و میاندشت با دمای -۱ درجه سانتی گراد سردترین نقطه استان گزارش شده است.

امشب و فردا هم فعالیت سامانه بارشی و بارش برف و باران و مه آلودگی را برای اکثر مناطق استان به ویژه مناطق شمال و ارتفاعات شرقی استان پیش بینی می شود که منجر به لغزندگی معابر عمومی به واسطه بارش برف، اختلال در تردد شهری و جاده‌ای، آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل‌ها و کاهش دید افقی می شود.

برای دیار نصف جهان نیز شاهد بارش برف و باران خواهیم بود که به دلیل نفوذ توده هوای سرد و کاهش نسبی دما بین هشت تا ۱۲ درجه سانتیگراد شرایط یخبندان، افزایش مصرف حامل‌های انرژی و خسارت محصولات کشاورزی و دامی را از روز چهارشنبه تا اوایل روز شنبه برای اکثر مناطق استان پیش‌بینی می‌کنیم.

توصیه شده از تردد در جاده‌های درگیر بارش تا پایان بارش برف جلوگیری و مصرف حامل‌های انرژی مدیریت و صرفه‌جویی شود.

 تدابیر لازم جهت کاهش خسارات احتمالی اتخاذ شود. در برداشت محصولات باغی و زراعی آن تصویب شود و همچنین کنترل دمای مرغداری و گلخانه ها هم در دستور کار قرار بگیرد. دمای ۲۴ ساعت آینده هم در اکثر مناطق استان و کاهش دمای شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات به ۱۶ درجه و در سردترین ساعات به ۳ درجه سانتی‌گراد خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز