خبرگزاری کار ایران

برداشت بیش از ۶ و نیم تُن پسته از باغات شهرستان نیشابور

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۱۳۸۰

رئیس جهادکشاورزی شهرستان نیشابور از برداشت ۶ هزار و ٧۴٠ تُن محصول پسته از سطح ۶ هزار و ۶٠ هکتار از باغات شهرستان های نیشابور و زبرخان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدعلی فرهمند راد با اشاره به آغاز برداشت پسته از باغات که تا اواخر مهرماه ادامه دارد گفت: از نظر ارزش اقتصادی، پسته به عنوان یک محصول استراتژیک جایگاه خاصی را در بین تولیدات باغی و سایر محصولات کشاورزی دارد.

وی افزود: سطح باغات پسته در شهرستان‌های نیشابور و زبرخان که ۶۶ درصد در نیشابور و ٣۴ درصد در زبرخان است، مقدار ۶ هزار و ۶٠ هکتار می باشد که ۴ هزار و ٨١۵ هکتار از سطح یاد شده بارور و یک هزار و ٢۴۵ هکتار آن غیربارور است که تولیدی بالغ بر ۶ هزار و ٧۴٠ تُن پسته از سطح باغات این دو شهرستان پیش بینی می شود.

وی اظهار داشت: با توجه به پتانسیل‌های موجود در مناطق مختلف نیشابور برای تولید پسته و به علت کاهش سطح آب‌ های زیر زمینی و اُفت کیفی آن در سال های اخیر، بسیاری از کشاورزان با ایجاد باغ‌های پسته به تولید این محصول روی‌ آورده‌اند.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان نیشابور اعلام کرد: ارقام کشت شده در شهرستان شامل کله قوچی، فندقی، احمد آقایی، اکبری و بادامی سفید است که متوسط عملکرد پسته خشک در شهرستان یک هزار و ۴٠٠ کیلوگرم در هکتار است و اُفت عملکرد باغات، ناشی از تاثیر سرمای دیررس بهاره است.

فرهمندراد با اعلام اینکه درآمد حاصل از این مقدار تولید برای باغداران را بالغ بر ٩٢٣٠ میلیارد ریال عنوان کرد ادامه داد: تعداد هشت واحد صنعتی ترمینال ضبط پسته در شهرستان وجود دارد که ضمن اشتغال زایی تامین کننده فرآوری پسته تولیدی شهرستان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز