خبرگزاری کار ایران

فولاد مبارکه، پشتیبان صنعت خودروسازی

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۶۳۱۱

رد پای شرکت فولاد مبارکه در پشتیبانی از تولید و زدودن موانع در صنعت کشور مشهود است و سهم این شرکت تامین ۵ درصد تولید ناخالص ملی در بخش صنعت است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، از سال‌های گذشته، شرکت فولاد مبارکه با برنامه‌ریزی و توسعه بومی‌سازی توانست وابستگی به واردات را کاهش دهد به گونه‌ای که امروز بالغ بر ۱۴۴ هزار قطعه در این شرکت بومی‌سازی شده است. تاکنون شرکت فولاد مبارکه تجربه ۳ بار تحریم شدن را از سر گذرانده و با حمایت الهی و تکیه بر توان و دانش داخلی توانست از این بحران‌ها رهایی یابد.

در حال حاضر تمرکز این شرکت بر تولید محصولاتی است که به نیاز صنایع داخلی کشور پاسخ دهد. ابتدای راه‌اندازی تعداد گریدهایی که فولاد مبارکه در زمینه تختال تولید می‌کرد نزدیک به ۱۳۰ گرید بوده که این تعداد در حال حاضر به بیش از ۳۵۰ گرید مختلف رسیده است. همچنین در زمینه ورق‌های سرد و گرم نورد شده از ۱۳۰ گرید مختلف در ابتدا به بیش از ۵۳۰ گرید در حال حاضر رسیده که نشان دهنده توسعه محصولات جدید در شرکت فولاد مبارکه است.

در سال جاری تولید ۸ محصول جدید در دستور کار شرکت فولاد مبارکه قرار دارد که یکی از آن‌ها در حال حاضر برای مشتری ارسال شده و نتایج مثبتی داشته است. سایر محصولات هم در جریان تولید قرار دارند.

عمده تمرکز فولاد مبارکه برای تولید محصولات جدید بر محصولاتی است که نیاز بیشتری برای آن‌ها در صنایع پایین دستی وجود دارد و در حال حاضر تامین آن‌ها از طریق واردات صورت می‌گیرد. در حال حاضر شرکت فولاد مبارکه در راستای اهداف وزارت صمت،‌ بر صنایع خودروسازی داخلی تمرکزی ویژه دارد چرا که بعضا این صنایع ورق‌های مورد نیاز خود را از طریق واردات تامین می‌کنند و قابلیت تولید آن در داخل کشور فراهم نیست.

فولاد مبارکه کوشیده است آن بخشی از نیاز صنایعی را که به واردات وابسته است، در داخل کشور تولید کند تا هم از خروج ارز جلوگیری شود و هم مواد اولیه این صنایع با سهولت بیشتر و ضریب امنیت و پایداری بالاتری فراهم گردد.

شرکت فولاد مبارکه رویکرد بومی‌سازی را در راستای تامین نیازهای این شرکت در پیش گرفته است؛ چرا که با توسعه بومی‌سازی علاوه بر توانمندی شرکت‌های داخلی در زمینه ساخت قطعات مورد نیاز صنایع فولادی، درصدد است از قطعات ساخته شده برای نیاز شرکت فولاد مبارکه هم بهره‌برداری کند.

در مجموع فولاد مبارکه به یاری صنایع کشور به خصوص صنعت خودروسازی  کشور آمده است تا با یک تعامل دوسویه (برد-برد) از شرکت‌های داخلی به ویژه صنعت خودروسازی حمایت کرده تا انگیزه و توان خودروسازان داخلی، تقویت شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز