خبرگزاری کار ایران

آموزش مجازی هنرهای تجسمی چه مزیت‌هایی دارد؟

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۵۶۱۸

آموزش‌های هنری به‌طور معمول از چه مسیرهایی در اختیار هنرجویان و علاقه‌مندان به یادگیری هنرهای تجسمی قرار می‌گیرد و آیا این راه‌ها برای پوشش دادن تمامی این علاقه‌مندان کافی است؟ به جز این، آیا لازم است همیشه یادگیری هنرهای تجسمی را از مسیرهای سنتی و معمول دنبال کنیم؟ مزیت‌ امکان‌های جدید آموزشی در عصر فن‌آوری‌ها چیست و چطور می‌توان از این امکان‌ها برای دنبال کردن علاقه‌مندی‌هایمان بهره ببریم؟

آموزش‌های مجازی از جهات زیادی می‌توانند اشکالات و نواقص آموزش‌های حضوری و فیزیکی را از سر راه هنرجویان علاقه‌مند به یادگیری هنرهای تجسمی بردارند، اما چگونه؟ شاید مهم‌ترین اشکال آموزش‌های حضوری و فیزیکی، در دسترس نبودن آن‌ها برای همگان است. هر چقدر هم که تعداد دانشکده‌ها و آموزشگاه‌های هنری زیاد باشد، اما بخشی از علاقه‌مندان به آموختن رشته‌های هنری به ویژه در مناطقی با امکانات کمتر، بخشی از علاقه‌مندان دسترسی به این مراکز نخواهند داشت.

آموزش مجازی اما این اشکال را از میان برداشته است و امروزه، در هر کجای دنیا که باشید با استفاده از امکانات عمومی و روزمرۀ اینترنت خواهید توانست به محتوای آموزشی مورد نیاز خود دست پیدا کنید. علاقه‌مندان به یادگیری هنرها، علاوه بر این قادر هستند در بستر فضای مجازی، نیازمندی‌ها و علایق خاص خود را از میان مجموعۀ بسیار متنوعی از آموزش‌های هنری انتخاب و دنبال کنند.

طولانی و زمان‌بر بودن آموزش‌های هنری در آموزشگاه‌های حضوری، یکی دیگر از عواملی است که ممکن است مانعی بر سر راه علاقه‌مندان به آموختن هنرها باشد. در روال معمول آموزشگاه‌های هنری، شاید ماه‌ها و سال‌ها زمان نیاز باشد تا هنرجویان بتوانند به نتیجه ای که انتظار دارند برسند، اما شاید به دلایل شغلی و تحصیلی، صرف این زمان طولانی برای همۀ هنرجویان امکان پذیر نباشد. همچنین صرف هزینه‌های زیاد در آموزش‌های طولانی مدت حضوری را هم باید به دشواری‌های آموزش‌های فیزیکی اضافه کرد. این در حالی است که آموزش مجازی هنرهای تجسمی این موانع را هم از سر راه هنرجویان برداشته و امکان یادگیری در زمان کوتاه تر و صرف هزینه‌های کمتر را برای علاقه‌مندان به هنر فراهم کرده است.

آموزش مجازی هنرهای تجسمی چه مزیت‌هایی دارد؟

«آرت پالِت» یکی از پلتفرم‌هایی است که جامع‌ترین آموزش‌های مجازی هنرهای تجسمی را در دسترس مخاطبین سراسر کشور قرار داده است. این وبسایت با طبقه بندی رشته‌های مختلف هنرهای تجسمی، دسترسی شما را به محتوای آموزشی مورد نظرتان تسهیل کرده است. ده‌ها فیلم آموزشی کاربردی و مفید در شاخه‌های متنوعی مثل طراحی مقدماتی و پیشرفته، سایه روشن، طراحی چهره و فیگور، همچنین آموزش انواع تکنیک‌های نقاشی از آبرنگ و پاستل تا رنگ روغن و مدادرنگی در این وبسایت برای استفادۀ شما تهیه شده تا مهارت‌های مربوط به هر کدام را به آسانی بیاموزید و در خود تقویت کنید.

فیلم‌های آموزشی «آرت پالِت» به شکلی تهیه شده که اصولی‌ترین و کلیدی‌ترین نکته‌ها و مهارت‌های مربوط به هر رشته را به شما آموزش می‌دهد. در این فیلم‌ها، با قرار گرفتن در فضای کارگاه مجازی، روش‌ها و مهارت‌های شکل دادن به آثار هنری را یاد می‌گیرید و با مراحل مختلف خلق یک اثر آشنا می‌شوید. 

آموزش مجازی هنرهای تجسمی چه مزیت‌هایی دارد؟

این وبسایت به عنوان اولین مرجع آموزش مجازی هنرهای تجسمی، علاوه بر دوره‌های آموزشی متنوعی چون طراحی، نقاشی، مجسمه سازی و نقش برجسته، تصویرسازی، چاپ‌های دستی، میکس مدیا، نقاشی دیجیتال، مبانی هنرهای تجسمی و پرسپکتیو، امکان‌های مختلف دیگری را هم برای هرچه پربارتر شدن تجربۀ یادگیری شما تدارک دیده است. در این وبسایت از جمله در صفحه‌ای با عنوان «فیلم‌های کوتاه آموزشی» با نکات و اطلاعات متنوعی دربارۀ ابزارها و لوازم هنری و روش استفاده و نگهداری از این ابزار را می‌آموزید. «اجراهای هنرمندان» عنوان بخشی دیگر از این وبسایت است که تکنیک‌های مختلف هنری در زمینۀ طراحی، نقاشی، مجسمه سازی و دیگر شاخه‌های هنرهای  تجسمی را توسط هنرمندان و مدرسان با تجربه به شما نمایش می‌دهد. همچنین بخش‌هایی دیگر با عنوان‌های «هنرنامه» و « ادبیات هنرهای تجسمی» در این وبسایت تدارک دیده شده که با مطالعۀ آن‌ها می‌توانید اطلاعات هنری خود را افزایش بدهید و با معانی اصطلاحات هنری، همچنین سبک‌ها و شیوه‌های مختلف آشنا شوید.  

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز