خبرگزاری کار ایران

معرفی مجازی معماری مسجد نصیرالملک شیراز در برنامه «هنرنامه»

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۸۸۸۶

هنر معماری مسجد نصیرالملک شیراز در قالب برنامه «هنرنامه» در ماه مبارک رمضان در فضای مجازی معرفی می‌شود.

به گزارش ایلنا، مسجد نصیرالملک که یکی از قدیمی‌ترین مساجد شیراز و ایران شناخته می‌شود و به مسجد صورتی نیز شهرت دارد، قدمت این بنا به دوران 1294 هجری قمری و توسط میرزا حسن علی خان ملقب به نصیر الملک از افراد ثروتمند و اعیان شیراز، بنا نهاده شده است که به دلیل استفاده از عناصر تزئینی منحصر به فرد در استفاده از رنگ‌های مختلف و شاد در کاشی‌های نمای مسجد و شیشه‌های پنجره‌ها، در شمار مسجدهای زیبای دنیا قرار دارد.

بر اساس این خبر، در برنامه "هنرنامه" که به معرفی هنر معماری مساجد مشهور ایران می‌پردازد در این قسمت از برنامه به بررسی هنر معماری، کاشیکاری و دوره ساخت مسجد نصیرالملک در قالب برنامه مجازی ویدئوکلیپ منتشر می‌شود.

علاقمندان جهت آشنایی با هنر معماری مسجد نصیرالملک می‌توانند به صفحه مجازی نگارخانه کلک خیال به نشانی kelkkhial.gallery@ و صفحه آپارات به نشانی https://www.aparat.com/kelkekhial.gallery مراجعه کنند.                                      

نگارخانه کلک خیال در خیابان پیروزی، خیابان شکوفه، خیابان شهید کاظمی جنب بوستان گلزار طبقه دوم فرهنگسرای اخلاق واقع است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز