خبرگزاری کار ایران

پروژه انتقال آب از جنوب ایران در چهار مسیر عملیاتی شده است

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۸۹۱۳

وزیر صنعت گفت:پروژه انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان با تصدی گری بخش صنایع و معادن و وزارت صمت در چهار مسیر به سمت فلات مرکزی و شرق ایران در حال اجراست.

به گزارش خبرنگار ایلنا ، علیرضا رزم حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت داشت: در شرایطی که سرمایه‌گذاران و کشاورزان از بحران آب و مشکلات کم آبی نگران بودند و همچنین نگرانی بابت توسعه اقتصادی و تثبیت جمعیت در شرق کشور وجود داشت یکی از کارهای بسیار بزرگ و تاریخی و ماندگار در نظام اسلامی انتقال آب شیرین از خلیج فارس به فلات مرکزی ایران بود.

وی تصریح کرد: طرح انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان در چهار خط در حال اجراست که خط اول آن به طول ۸۲۱ کیلومتر از خلیج فارس به استان کرمان و یزد اجرایی شده و هم اکنون در مسیر صنایع و معادن آب مورد نیاز آنها را تامین می کند.

رزم حسینی بیان داشت: همزمان با افتتاح این خط انتقال، خط دوم انتقال آب از خلیج فارس برای صنایع و معادن خراسان رضوی به طول ۱۵۴۰ کیلومتر در دست اجراست.

وزیر صمت اضافه کرد: خط سوم انتقال آب به استان اصفهان از مسیر هرمزگان و کرمان و یزد عملیات اجرایی آن در حال انجام است تا آب مورد نیاز صنایع و پالایشگاههای اصفهان را تامین کند.

وی به خط چهارم انتقال آب از دریای عمان به چابهار اشاره کرد و افزود: این خط انتقال برای صنایع مناطق آزاد چابهار در حال اجراست و این اقدام وزارت صمت و شرکتهای سرمایه گذاری معادن و صنایع کشور بود تا به جای اینکه مواد و صنایع معدنی به سمت سواحل حمل شود آب را به معادن رسانیده و توسعه متوازن تحقق پیدا کرد.

وزیر صمت خاطر نشان کرد:  وضعیت صنایع با توجه به شرایط خاص کرونا وضعیت خوبی است، در سال‌های اخیر بخش صنعت رشد قابل قبولی داشته و در سال گذشته بالاترین رشد را داشتیم 

رزم حسینی بیان کرد: امروز ایران یکی از ۱۵ کشور برتر جهان است که با تولید ۶۲ ماده معدنی فعالیت می‌کند و خراسان رضوی در این بین  یکی از استان هایی است که در این بخش ظرفیت بالایی داد.

گفتنی است علیرضا رزم حسینی صبح امروز در سفر یک روزه به تربت حیدریه ضمن بازدید از شهرک صنعتی این شهرستان، طرح چینی بهداشتی را کلنگ زد و در ادامه با حضور در واحد تولیدی زرین خراسان واحد تولیدی کاشی طلاکوب(پخت سوم) را افتتاح کرد.

واحد تولیدی کاشی طلاکوب(پخت سوم) صبح امروز با حضور علیرضا رزم حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت در محل کارخانه کاشی زرین خراسان به بهره برداری رسید.

این واحد تولیدی با ظرفیت سالانه ۹ هزار تن محصول برای ۷۵ نفر در کارخانه کاشی زرین خراسان اشتغال ایجاد کرده است.

مجری این پروژه شرکت به فام سرام فجر زرین است که در مساحت ۱۲۰۰ متر مربع و با سرمایه گذاری ۶۰۰ میلیارد ریال فعالیت خود را آغاز کرده است.

همچنین طرح تولید محصول چینی با ظرفیت سالانه ۶۶۰۰ تن و اشتغالزایی برای ۱۵۰ نفر در فاز نخست توسط علیرضا رزم حسینی وزیر صمت کلنگ زنی شد.

این پروژه با سرمایه گذاری ۷۰۰ میلیارد ریال در زمینی به مساحت ۴۰ هزار مترمربع و زیر بنای ۱۶ هزار متر مربع در محل شهرک صنعتی احداث خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز