خبرگزاری کار ایران

مدیرکل شیلات استان هرمزگان:

ایجاد شهرک آبزی پروری زمینه ساز گسترش فعالیت ‌های دانش بنیان در این حوزه است

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۵۴۳۹

مدیرکل شیلات استان هرمزگان گفت: فعالیت های دانش بنیان و گسترش دانش های پایه ای در صنعت آبزی پروری از اهداف راه اندازی شهرک تحقیقاتی و تولیدی آبزیان استان توسط جهاد دانشگاهی است.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، عبدالرسول دریایی گفت: جهاد دانشگاهی به عنوان یک نهاد جهادی و دانشگاهی می تواند نقش تاثیر گذاری در بومی سازی و انتقال دانش و فن آوری صنعت آبزی پروری در استان داشته باشد که راه اندازی شهرک تحقیقاتی و تولیدی آبزیان از مهم ترین راهکارهای آن خواهد بود.

وی اضافه کرد: راه اندازی شهرک تحقیقاتی و تولیدی آبزیان توسط جهاد دانشگاهی می تواند بسیاری از چالش های صنعت پرورش آبزیان در استان و کشور را رفع کند و شیلات استان آمادگی کامل جهت همکاری با جهاد دانشگاهی به منظور راه اندازی این شهرک را دارد.

مدیرکل شیلات استان هرمزگان خاطر نشان کرد: فعالیت های دانش بنیان و گسترش دانش های پایه ای در صنعت آبزی پروری می تواند از دیگر اهداف این شهرک باشد که ورود جهاد دانشگاهی به این زمینه می تواند گره گشا باشد.

وی تاکید کرد: در زمینه تولید لارو عاری از بیماری، مولد عاری از بیماری، تکثیر ماهیان دریایی، تکثیر گونه هایی از آبزیان که کمتر به انها توجه شده مانند خیار دریایی، صدف دریایی و غیره، جهاد دانشگاهی استان با توجه به ظرفیت هایی که در این نهاد وجود دارد می تواند ورود فعال و اثربخش داشته باشد.

محمد دل پسند سرپرست جهاد دانشگاهی واحد هرمزگان نیز در این دیدار گفت: جهاد دانشگاهی استان هرمزگان با بهره گیری از ظرفیت کلیه بخش های پژوهشی جهاد دانشگاهی در سراسر کشور، این آمادگی را دارد که در تمامی زمینه ها با شیلات استان همکاری لازم را داشته باشد.

وی با اشاره به طرح راه اندازی شهرک تحقیقاتی و تولید آبزیان در استان هرمزگان گفت: فاز اول فعالیت شهرک علمی تحقیقاتی آبزی پروری باید در حوزه تحقیقات باشد تا بتوان گام های محکمی در این خصوص برداشت.

دل پسند به ضرورت ها و چالش های صنعت شیلات استان اشاره کرد و گفت: در بحث اصلاح نژاد میگو و سایر آبزیان، بازسازی ذخایر آبزیان خلیج فارس و دریای عمان، راه اندازی آزمایشگاه های تخصصی، مطالعات بازار آبزیان در داخل و خارج از کشور، مدیریت مشارکتی در بخش های مختلف صنعت آبزی پروری و به طور کلی تحقیق و پژوهش در خصوص بررسی راههای برون رفت از چالش های فعلی صنعت آبزی پروری در استان که شیلات استان اعلام کرده، جهاد دانشگاهی آمادگی لازم جهت همکاری در این زمینه ها را دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز