خبرگزاری کار ایران

تزریق دیر هنگام دوز دوم واکسن کرونا عارضه ای ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۷۸۷۴

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان ایجاد فاصله تزریق واکسن کرونا بین دوز اول و دوم را بدون عارضه و بروز مشکل دانست.

به گزارش ایلنا از همدان، محمد طاهری در پاسخ به انتشار اخباری مبنی بر کمبود واکسن کرونا برای تزریق دوز دوم در فضای مجازی، گفت: اخباری از ایجاد محدودیت ارسال واکسن از سوی وزارت بهداشت به دانشگاه های علوم پزشکی به دست ما رسیده که تا حدودی خبرهای منتشرشده در فضای مجازی تایید می شود.

وی در رابطه با ارتباط بین تاخیر در تزریق دوز دوم و اثر پذیری واکسن کرونا، عنوان کرد: بر اساس دستورالعمل های مربوط به واکسن، فاصله معمول بین دوز نخست و دوم مدت زمانی ۲۸ روزه است اما در مجموع، ایجاد فاصله ای بیش از این نیز مشکلی را در رابطه با اثرپذیری این واکسن ایجاد نمی کند.

طاهری با بیان اینکه اولویت و دغدغه فعلی وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی، اتمام واکسیناسیون افراد بالای ۷۰ سال است، عنوان کرد: تزریق دوز دوم واکسن کرونا منوط به ارسال واکسن از سوی وزارت بهداشت و درمان است.

کمبود واکسن کرونا به ویژه «سینوفارم» چین برای تزریق به افرادی که دوز نخست این واکسن را چهار هفته پیش تزریق کردند باعث سردرگمی شهروندان و مراجعه مکرر آنها به مراکز پیش بینی شده برای تزریق واکسن شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز