خبرگزاری کار ایران

شهرستان های فامنین و اسدآباد در وضعیت زرد کرونایی قرار گرفتند

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۳۰۰۲

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: هم اینک شهرستان های فامنین و اسدآباد در وضعیت زرد و هشت شهرستان دیگر استان همدان در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارند.

به گزارش ایلنا از همدان، رشید حیدری مقدم روز شنبه در ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا افزود: ۷۴ هزار و ۳۶۸ نفر از اهالی این استان تا ظهر روز گذشته /جمعه/ علیه ویروس کرونا واکسینه شدند که سه هزار نفر از آنها مربوط به مرحله نخست کارآزمایی بالینی است.

وی با بیان اینکه مرحله دوم کارآزمایی واکسن کرونا در همدان شروع شده است اضافه کرد: ۴۲ هزار و ۳۶۶ نفر از گروه های پرخطر شامل افراد بالای ۷۰ سال فاز نخست تزریق واکسن را انجام دادند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان افزود: ۴۷ مرکز واکسیناسیون در استان همدان از جمله هفت مرکز تجمیعی راه اندازی شده و در بزرگترین مرکز تجمیعی واقع در سالن ورزشی سردار سلیمانی شهر همدان ۱۰ سایت برای تزریق واکسن در نظر گرفته شده است.

حیدری مقدم تاکید کرد: در صورت واکسینه شدن افراد بالای ۶۰ سال تا پایان خرداد سال‌جاری ، بیش از ۸۰ درصد مرگ و میرها کاهش می یابد چرا که ۷۵ درصد مرگ و میرهای ناشی از کرونا در استان همدان مربوط به افرادی بالای ۷۵ سال است.

وی گفت: با وجود سهمگین شدن شیوع کرونا در پیک چهارم و قرمز شدن نقاط مختلف کشور، شاهد مرگ کادر بهداشت و درمان نبودیم چرا که این افراد پیشتر نسبت به واکسینه کردن خود علیه کرونا اقدام کرده بودند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان با بیان اینکه شاهد سیر نزولی پیش رونده در کرونا هستیم افزود: ۱۱۷ نفر در ۲۴ ساعت گذشته در این استان به ویروس کرونا مبتلا شدند که ۳۶ تن از آنها در بیمارستان ها بستری شدند همچنین ۲ فرد مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته جان خود را از دست دادند.

حیدری مقدم اضافه کرد: تعداد مراجعان سرپایی به اورژانس بیمارستان‌های این استان با علائم تنفسی مشکوک به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته ۴۶۵ مورد بود و شاخص سرایت پذیری به زیر یک یعنی ۹۷ صدم درصد کاهش یافته است.

وی گفت: به علت بروز ۱۶۸ طغیان ویروس کرونا در مناطق شهری ۳۹۰ نفر به این ویروس مبتلا شدند همچنین ۳۰ طغیان در روستا ۶۸ نفر را به کرونا آلوده کرده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان افزود: آمار به دست آمده از علت ابتلای افراد بستری و سرپایی به کرونا نشان می دهد که شرکت در اجتماعات عامل ابتلای ۳۸ درصد و تماس درون خانوادگی ۶۰ درصد بیماران به کووید ۱۹ بوده است.

وی بیان کرد: چهار هزار و ۹۶۳ مورد بازرسی در یک هفته گذشته از صنوف و مراکز صورت گرفته که ۵۶۶ مورد به مرجع قضایی معرفی و  ۲۸ واحد نیز به خاطر اصرار بر تخلف و بی اعتنایی به شیوه نامه های بهداشتی پلمب شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز