خبرگزاری کار ایران

راغفر در گفت‌وگو با ایلنای فارس:

رئیس مجلس در حال هموار کردن راه‌ها برای رسیدن به قوه مجریه است/ کناره‌گیری از مسئولیت‌های کلان، یکی از شروط برگزاری انتخابات سالم است

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۴۲۹۷

استاد اقتصاد دانشگاه الزهرا (س) گفت:افرادی که در سال‌های گذشته در مناصب مختلف حضور پیدا کرده و نتوانستند راه حل منطقی برای کشور ارائه دهند نباید در انتخابات ۱۴۰۰ حضور یابند.

به گزارش ایلنا حسین راغفر در گفت‌وگو با ایلنای فارس با بیان اینکه متاسفانه در حال حاضر رئیس مجلس به صورت رسمی داوطلبیش را برای انتخابات ریاست جمهوری سال آینده اعلام کرده است، گفت: استفاده آقای قالیباف از تمام ظرفیت مجلس برای انتخابات ریاست جمهوری سال آینده یکی از مشکلات مهم در کشور است به طوری که این مهم یک تعارض جدی را برای منافع کشور ایجاد می‌کند.

استاد اقتصاد دانشگاه الزهرا (س) ادامه داد: زمانی که فردی برای انتخابات ریاست جمهوری اعلام کاندیداتوری می‌کند باید از مسئولیت‌های اجرایی و کلان کشور کنار برود تا انتخابات در یک فضای بی‌طرفی و فضایی سالم برگزار شود.

  قالیباف از تریبون مجلس برای انتخابات سال آینده استفاده می‌کند

این اقتصاد دان افزود: متاسفانه رئیس مجلس به عنوان داوطلب انتخابات ریاست جمهوری به جای استفاده از تریبون مجلس به نفع مردم همواره می‌کوشد تا از این تریبون برای انتخابات 1400 استفاده کند که بی شک چنین اقداماتی مشخص می‌کند که نتایج فعلی مجلس چیست.

راغفر با اشاره به اینکه رئیس مجلس به جای اینکه به فکر معیشت و گرفتاری‌های مردم باشد همواره در تلاش است تا جاده‌های پیش رو انتخابات ریاست جمهوری و رسیدن به قوه مجریه را هموار کند، افزود: طبیعی است که در چنین شرایطی مردم باید هزینه‌های استفاده بعضی از افراد از قدرت را بپردازند و نباید فراموش کرد که تا زمانی که هیچ نظارتی بر قوه مقننه نباشد مجلس در مسیر درستی حرکت نخواهد کرد.

حدود 350 هزار میلیارد منابع دولت در بودجه 1400 مشخص نیست

استاد اقتصاد دانشگاه الزهرا (س) با اشاره به اینکه در شرایط فعلی لجبازی دولت با مردم به وضوح مشخص است، گفت: اگرچه بودجه سال آینده باید طبق منابع دولت بسته شود اما این اتفاق در عمل رخ نداده است.

او افزود: اما هنوز مشخص نیست بخش قابل توجه منابع بودجه در سال آینده تحقق پیدا کند یا خیر.

استاد اقتصاد دانشگاه الزهرا (س)  با اشاره به اینکه حدود ۳۵۰هزار میلیارد تومان منابع دولت در بودجه ۱۴۰۰ مشخص نیست که تحقق پیدا کند، افزود: دولت در بودجه ۱۴۰۰ حدود ۶۵ هزار میلیارد تومان هزینه تعریف کرده که بی‌شک مابقی این مبلغ باید از طریق ایجاد بدهی و فروش دارایی‌های  دولت تامین شود.

این اقتصاددان گفت: دولت در آینده‌ای نه چندان دور منابع مشخصی برای فروش نخواهد داشت بنابراین این مهم سبب می‌شود که بدهی‌های زیادی برای دولت بعدی به ارث بگذارد که این مهم یک خطر بزرگ و جدی برای کشور به شمار می‌آید.

خروج مردم از بحران یعنی خروج دولت از بحران 

استاد دانشگاه الزهرا(س) با بیان اینکه زمانی که مردم از بحران خارج شوند به معنای خروج دولت از بحران است ادامه داد: زمانی که دولت با فرو بردن مردم به اعماق زیاد از بحران خارج شود بی شک یک بحران عمیق و گسترده‌تری ایجاد می شود که متاسفانه این اتفاق در بازار سرمایه رخ داده است به طوری که دولت بخش قابل توجهی از منابع را از جیب مردم و با ورود سرمایه مردم به بازار بورس تامین کرد.

راغفر با اشاره به اینکه به‌رغم تمام فسادهایی که در سال‌های گذشته در کشور رخ داد شاهدیم که دولت هنوز نتوانسته از بحران خارج شود، خاطرنشان کرد: متاسفانه دولت در حال حاضر بخش قابل توجه و میزان زیادی بدهی برای دولت آینده به ارث گذاشته است.

او بیان کرد: در شرایط فعلی دولت به معنای یک نهاد حاکمیتی به دلیل بی انضباطی‌های مالی و سیاست‌های نادرست اقتصادی در یک باتلاق اقتصادی فرو رفته است.

راغفر در ادامه با اشاره به اینکه با وجود تمام مشکلات، مردم همواره به روی کارآمدن یک دولت بهتر امیدوار هستند، گفت: بی شک این مهم باعث می شود که مسیر اقتصاد کشور تغییر کند.

استاد اقتصاد دانشگاه الزهرا (س) با بیان اینکه در حال حاضر بسیاری از مردم به تغییر شرایط توسط دولت بعدی امیدوارند، گفت: معتقدم دولت بعدی که قرار است سکان کشور را در درست بگیرد برای کسب رای باید به جای وعده پول پاشی به جامعه تمام تلاشش را برای ایجاد فرصت‌های اشتغال و کار برای مردم به کار گیرد تا مردم به جای صدقه‌گیری از دولت بتوانند از ظرفیت‌های واقعی‌شان برای تامین نیازهای زندگی استفاده کنند.

او با اشاره به اینکه در حال حاضر افراد صادق و سالم زیادی در دستگاه حاکمیت قضایی، مجلس ،دولت و .... حضور دارند که می‌توانند سکان قوه مجریه را در دست بگیرند، ادامه داد: افرادی که در سال‌های گذشته در مناصب مختلف حضور پیدا کرده و نتوانستند راه حل منطقی برای کشور ارائه دهند نباید در انتخابات ۱۴۰۰ حضور یابند.

گفت و گو: محمدرضا طاهری

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز