خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم الیگودرز در مجلس:

فراخوان سرمایه گذار در لرستان باعثایجاد جاذبه می شود

asdasd
کد خبر : ۱۸۰۴۲۹

سفر رئیس جمهور به لرستان بر اساس پایه ها ونیازها شروع شد وحضور بخش خصوصی قوی داخلی وخارجی در استان به عنوان یک حرکت نودر استفاده از سرمایه گذار وتحول معیشت واقتصاد در استان مورد استفاده قرار گرفت.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس: سفر رئیس جمهور به لرستان بر اساس پایه ها ونیازها شروع شد وحضور بخش خصوصی قوی داخلی وخارجی در استان به عنوان یک حرکت نودر استفاده از سرمایه گذار وتحول معیشت واقتصاد در استان مورد استفاده قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم آباد، نماینده مردم الیگودرز در مجلس در گفتگو اختصاصی با خبرنگارایلنادر لرستان گفت: سفر رئیس جمهور وهیات دولت به استانهای محروم وکمتر توسعه یافته یک فرصت است.


ودولت مردان با حضور در میان مردم وشنیدن مشکلات آنان از زبان خودشان در کمک به بهبود وضعیت مردم بسیار تاثیر گذار است.
محمد تقی توکلی گفت: در استان های توسعه نیافته، تکمیل زیر ساخت ها، رفع بیکاری، پایداری صعنت، بهبود وضعیت جادها مناطق محروم از مطالبات اصلی مردم است که لرستان هم از این قاعده مستثنی نیست.


سفر رئیس جمهور به لرستان بر اساس پایه ها ونیازها استان شروع شد وبا توجه به تلاش های استاندار وحضور بخش خصوصی قوی داخلی وخارجی در استان یک حرکت نودر استفاده از سرمایه گذار وتحول معیشت واقتصاد در استان مورد استفاده قرار گرفت.


وی افزود: فراخوان سرمایه گذار دولتی وبخش خصوصی باعثایجاد جاذبه می شود.
وی افزود: بخش خصوصی پای کار است وتشویق، حمایت وامنیت می خواهدوبا توجه به شرایط موجود فعلی استان، این بخش تمایل جدی زیادی برای سرمایه گذاری در استان را دارد که نمونه بارز آن را می توان به حضور یک سرمایه گذار شیعه عربستانی در کشت وصعنت خرم آباد به وضوح مشاهده تنمود.


نماینده مردم الیگودرز در مجلس گفت: متاسفانه سرانه در آمد در لرستان پایین است وبانک ها در سرمایه گذاری ضعیف هستند وامیدواریم دولت با تدبیر خود وتزریق منابع بانک ها را در استان پویا کند تا استان از نظر سر مایه گذاری دچار رکود نشود.
در شهرستان الیگودرز، طرح های بیمارستانی، جادهای چهار بانده، طر حهای اقتصادی، احداثپالایشگاه در سفر رئیس جمهور مورد بررسی قرار گرفت.


وی ادامه داد: اعتبارات سد حوضیان وخان آباد مورد تصویب قرار گرفته ودر آینده تکمیل می شودیک گاوداری ۲۰۰۰راسی، افتتاح استخر شنا وچمن مصنوعی مجموعه کارگران در این سفر به بهره برداری رسیدند.


محمدتقی توکلی با اشاره به قدردانی دفتر ریاست جمهور از حضور پرشور و استقبال گرم مردم استان لرستان از کاروان دولت تدبیر و امید، اظهار کرد: تشکر دولت از مردم و مردم از دولت کار خوشایندی است و باید این ارتباط وجود داشته باشد. چنین کارهایی باعثمی‎شود مردم و دولت دل‎گرم‎تر شوند.


وی درباره سفر هیئت دولت به لرستان گفت: اطلاعات دولت از مشکلات و مسایل استان‎ها در این سفرها بیشتر می‎شود و برای لرستان نیز با توجه به این اطلاعات، تصمیم‎های خوبی گرفته شده که به اجرا شدن آنها بسیار امیدواریم.


لرستان استانی امن و باثبات است که دسترسی به بازارهای هدف دارد و می‎توانیم محور اقتصادی داشته باشیم.

توکلی یادآور شد: لرستان مزیت‎های کشاورزی خوبی دارد و در راستای اقتصاد مقاومتی می‎توانیم تأثیرگذار باشیم که حمایت دولت و بخش خصوصی را نیاز داریم.


توکلی ادامه داد: مصوبات دولت تدبیر و امید، میدانی و کارشناسی بوده و با توجه به امکان اجرایی بودن، احساس می‎کنیم به نتیجه برسند. دولت براساس راهکارهای عملیاتی تصمیم گرفته و هیچ‎کدام از مصوبات را نمی‎بینیم که قابلیت عملیاتی شدن را نداشته باشد.


نماینده مردم الیگودرز با بیان اینکه مصوبات دولت در لرستان بلند پروازانه نیست، تصریح کرد: دولت طرح‎هایی که امکان بهره‎برداری به‎موقع دارند را تعهد می‎کند و رویکرد دولت این است که براساس شرایط تصمیم بگیرد و سنگ بزرگ برندارد.


وی یادآور شد: ۱۹۰ میلیارد تومان برای طرح‎های عمرانی لرستان مصوب شده که دولت این مقدار را به ۶۱۰ میلیارد تومان افزایش داده تا زودتر تکمیل شوند و این برای ما ارزش است.


محمدتقی توکلی با تشکر از تلاش فوتبالیست‌های تیم ملی در مسابقات جام جهانی گفت: ابتدا از حضور رئیس جمهور و هیات دولت در استان لرستان تشکر می‌کنم، در صورت اجرای مصوبات اخیر هیات دولت در استان لرستان، اقتصاد این استان شکوفا خواهد شد.


نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تدابیر هیات دولت در استان لرستان باعثجذب سرمایه‌گذاران به این استان خواهد شد که این موضوع افزایش اشتغال‌زایی را در پی خواهد داشت.


توکلی افزود: مردم از دولت انتظار دارند همچنان که در ۱۰ ماه اخیر از بروز بحران‌های لحظه‌ای و بی‌ثباتی اقتصادی جلوگیری کرد و با دنیا تعامل سازنده‌ای داشت، مصوبات سفر استانی خود به لرستان را اجرایی کند.


نماینده مردم الیگودرز در مجلس گفت: پروژه‎های نیمه‎تمام شهرستان، نیازمند ۴۰۰ میلیارد تومان بودجه است.


محمدتقی توکلی بیان کرد: طرح شیشه لرستان، پالایشگاه الیگودرز، تولید بنزین یورو ۵ و… از جمله پروژه‎های مهم و اساسی این شهرستان به شمار می‎آیند.


وی با تاکید بر اینکه این پروژه‎ها باید هر چه سریعتر تعیین تکلیف شوند، یادآور شد: با برآوردهای صورت گرفته این طرح‎های زیرساختی، نیازمند ۴۰۰ میلیارد تومان بودجه است.


توکلی با تاکید بر اینکه دولت باید توجه ویژه‌ای به استان و شهرستان داشته باشد، اظهار کرد: الیگودرز در زمینه‌های مختلف دارای مشکلات فراوانی است که حمایت دولت می‌تواند آنها را حل کند.


عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس یادآور شد: از مردم لرستان به دلیل استقبال گرم و پرشور از رئیس جمهور و هیات دولت تشکر و قدردانی می‌کنم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز