کد خبر: 1192186 A

در این مقاله به زبانی کاملا ساده به شما می گوییم که دیجیتال مارکتینگ چیست و چگونه از آن در کسب و کار خود استفاده کنیم

ابتدا کمی در باره ی بازاریابی صحبت می کنیم.

بازاریابی قبل از اینترنت

قبل از اینکه اینترنت مانند امروز محبوب باشد و بسیاری از مردم مدت زمان زیادی را در سایت ها وشبکه های اجتماعی بگذرانند ، کسب و کار ها در تلویزیون ، رادیو ، مجلات و روزنامه ها ، تماس های تلفنی و ... محصول یا خدمات خود را تبلیغ میکردند

شیوه های دیگری از بازاریابی مانند بیلبورد ها ، تابلو های تبلیغاتی ، کارت ویزیت و ... نیز بسیار پر کاربرد بود. اگر تمایل دارید در مورد آموزش دیجیتال مارکتینگ بیشتر بدانید کلیک کنید.

اما با ظهور اینترنت ورق برگشت و شیوه ی تبلیغات و بازاریابی نیز عوض شد.

دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی اینترنتی

امروزه مردم بیشتر وقت خود را صرف شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام ، پیام رسان هایی مثل تلگرام و یا وب گردی می کنند

به همین دلیل احتمالا اگر شما یک ویدیو درباره کسب و کار تان درست کنید و در یک پیج مرتبط و پر بازدید قرار دهید بازدهی بسیار بسیار بیشتری نسبت به بیلبورد و کارت ویزیت و ... داشته باشد

یا اگر سایت تان را در کلماتی پر جستجو سئو کنید ، سودی که از این راه می برید قابل مقایسه با روش های قدیمی مثل تراکت و بروشور نیست

این موضوع باعث شد کسب و کار ها به سمت آنلاین شدند بروند و متناسب با آن بازاریابی سنتی هم به بازاریابی آنلاین یا دیجیتال مارکتینگ تغییر کرد

انواع دیجیتال مارکتینگ

در حال حاضر روش های متنوعی وجود دارند که با استفاده از آنها می شود محصول را به مشتری معرفی کرد و یا حتی به او فروخت

به تمام روش های بازاریابی که با استفاده از ابزار های آنلاین و اینترنتی انجام می شوند دیجیتال مارکتینگ می گویند

چند مورد از انواع دیجیتال مارکتینگ :

  • بازاریابی محتوا
  • بازاریابی موتور های جستجو
  • سئو
  • تبلیغات اینترنتی
  • تبلیغ نویسی
  • بازاریابی شبکه های اجتماعی
  • بازاریابی ویدیویی
  • بازاریابی ایمیلی
  • و ....

در ادامه مقاله در قالب یک مثال استفاده از هر کدام از این بخش ها را توضیح میدهیم.

2

چرا باید از دیجیتال مارکتینگ استفاده کنیم؟

تا به اینجا متوجه شدیم که دیجیتال مارکتینگ چیست و با انواع آن نیز آشنا شدیم ، حال میخواهیم اهمیت آن را بدانیم و به این سوال پاسخ دهیم که چرا باید از دیجیتال مارکتینگ استفاده کنیم؟

مهمترین دلیلش که در این مقاله به آن اشاره شد ، حضور بیشتر افراد در فضای مجازی است

پس استفاده از بازاریابی ایمیلی ، بازاریابی از طریق وب سایت و ... می تواند بسیارپر بازده باشد البته اگر به درستی انجام شود

ارتباط داشتن بیشتر با مخاطبین از دیگر مزایای استفاده از دیجیتال مارکتینگ است ، این ارتباط بیشتر و بهتر می تواند مشتری های وفادار تری به برند شما ایجاد کند

همچنین در مقاله ویرگول بهترین دوره دیجیتال مارکتینگ را برررسی کردیم.

استراتژی فوق العاده برای بازاریابی اینترنتی

این چرخه طلایی و فوق العاده از سه قسمت تشکیل شده است که در ادامه با هم به بررسی آنها می پردازیم:

بخش اول: جذب

جذب به چه معناست؟ جذب به این معنی است که ما بتوانیم افراد مختلف را به کسب و کار و مجموعه خود وارد کنیم که این مجموعه می تواند سایت یا هر سوشیال دیگری باشد.

بخش دوم: درگیر کردن

ما باید سعی کنیم کاربری که وارد هر کدام از این ها شده است را با محتوا، متون، عکس ها، ویدیو ها، محصولات و برندمان درگیر کنیم و یا حتی اسم برندمان را بخوانند و بین صفحات مختلف سایت ما بتواند سوئیچ کند و یا حتی فایلی را دریافت کند؛ به طور کلی به این کارها درگیر کردن  گفته می شود.

اگر بخواهیم در سوشیال ها مثال هایی از درگیر کردن کاربر بزنیم، کارهایی مثل لایک کردن، به اشتراک گذاشتن، ذخیره کردن، نوت برداری کردن، یاد گرفتن، علاقه مند شدن، و... را می توان نام برد.

بخش سوم: ایجاد حس خوب

در این مرحله، باید هنگامی که کاربری وارد سایت شما شده و مقاله ای را خوانده است حسی خوبی به او منتقل شود، یا وقتی که محصولی را از شما خریداری کرده است از شما تشکر کند.

اگر بیزینس شما به گونه ای است که هر شخصی که از شما محصولی می خرد از شما تشکر می کند و هیچ شکایتی از شما ندارد و یا تعداد این شکایت ها نسبت به کامنت های مثبت کمتر است، بدانید که شما راه درستی را در پیش گرفته اید.

3

استفاده از دیجیتال مارکتینگ در کسب و کار

از این مثال می توانید به عنوان یک استراتژی برای کسب و کار خود نیز استفاده کنید

هسته اصلی کسب و کار اینترنتی شما باید وب سایت تان باشد

بله ، در شبکه های اجتماعی و کانال های اشتراک ویدیو مثل یوتیوب ، آپارات و ... نیز فعالیت می کنید اما تمام این موارد باید به جذب بازدید کنننده به سایت منجر شود و این بازدید کنندگان سایت به مشتری های برند شما

پس اگر سایت ندارید همین حالا اقدام به طراحی یک سایت کنید

سایت شما باید در کنار داشتن ظاهری زیبا ، سرعتی مناسب و همچنین ریسپانسیو یا سازگار با صفحه موبایل باشد

پس از ایجاد سایت و بارگزاری محصولات و صفحات اصلی ، باید به تولید محتوا بپردازید

محتوا هایی که برای وب سایت تولید می شود باید بر اساس جدید ترین الگوریتم های گوگل سئو بشوند تا جایگاه خوبی در گوگل دریافت کنند

حتما برای محتوا هایی که تولید می کنید استراتژی داشته باشید ، یعنی پشت محتوا های تولید شده یک هدف باشد ، مثلا مخاطب را به صفحه خرید یک محصول هدایت کند و یا ....

در صفحات محصول سایت تان میتوانید تکنیک های تبلیغ نویسی را به کار ببرید ، یعنی متن محصول را جوری بنویسید که مخاطب ترغیب به خرید آن بشود

فضای سایت یک فضای مناسب برای فروش می باشد اما برای ارتباط بیشتر با مخاطب و برندسازی راه های بهتری نیز وجود دارد ، استفاده از شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام یکی از راه هاست.

شما می توانید در اینستاگرام پست و استوری بگذارید و توجه مخاطبین زیادی را جلب کنید ، آنگاه با تولیدمحتوا های با کیفیت و خلاقانه آنها را به کسب و کار خود علاقه مند کنید و به سایت خود بکشانید

جذب مخاطب به سایت تنها از طریق سئو و شبکه های اجتماعی صورت نمی گیرد ، شما می توانید با تبلیغ در سایت های مختلف مخاطبینی را به سایت خود بکشانید

سرویس گوگل ادز یکی از بهترین روش های تبلیغات کلیکی یا PPC است که مخاطبینی هدف مند را به سایت شما وارد میکند

شاید همیشه فرایند تبدیل کاربر به مشتری به همین آسانی نباشد و نیاز باشد که شما مدت زیادی را با کاربر در ارتباط باشید، می توانید از او یک اطلاعات تماس مثل ایمیل گرفته و با ایمیل مارکتینگ کم کم او را به مشتری خود تبدیل کنید

ممنون که تا پایان مقاله دیجیتال مارکتینگ چیست با ما همراه بودید ، امیدوارم از تکنیک های بازاریابی آنلاین به خوبی بتوانید برای فروش بیشتر کسب و کار خود استفاده کنید.

پایان رپرتاژ آگهی
شبکه های اجتماعی فضای مجازی کسب و کار گوگل یوتیوب
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر